19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده نگری در روزهای آینده در بیشتر شهرهای کشور شاهد وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خواهیم بود.
فریبا گودرزی با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی واقع در استان های گرگان و سمنان، همچنین در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک رخ  می دهد.
وی افزود: علاوه براین امروز در نوار شرقی کشور و طی روز جمعه در برخی نواحی استان های واقع در زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، همچنین در اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می رود.
این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در برخی نواحی مرکز، جنوب و شرق کشور وزش باد روز شنبه افزایش خواهد داشت و در سیستان و بلوچستان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
گودرزی تاکید کرد: طی سه روز آینده در استان های ایلام، خوزستان، بوشهر وزش باد همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد و خلیج فارس مواج خواهد بود.
وی افزود: در روزهای یکشنبه و دو شنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان رضوی و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در تهران نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه هوا صاف همراه با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک خواهد بود و امروز بیشینه دما به 36 درجه سانتیگراد و کمینه دما به 27 درجه سانتیگراد می رسد.

  • نویسنده :
  • منبع :