19 دی: رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به روابط عمیق دوستانه تهران و کاراکاس گفت: معتقدم آینده دوستی ما با ایران بسیار مسرت‌بخش و غیرقابل خدشه خواهد بود و شاهد خواهیم بود که جهان جدید چگونه شکل می‌گیرد و ما در مقابله با مشکلات مقاومت می‌کنیم و به پیشرفت خواهیم رسید.
«نیکلاس مادورو» روز شنبه در نشست خبری مشترک با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد، اظهار داشت: ما امروز دوره‌ای از گفت‌وگوها و مفاهمه عمیق را پشت‌سر گذاشتیم و به دنبال آن هستیم از طریق امضای سند همکاری‌های ۲۰ ساله چشم‌انداز روشنی را در مسیر توسعه روابط با تهران ترسیم کرده و در سال ۲۰۲۲ به سوی گسترش همکاری‌ها گام برداریم.
وی با بیان این‌که ونزوئلا دوران سختی را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ داشته و مردم کشورش فشارهای امپریالیسم را تحمل کرده‌اند و با مقاومت و ایستادگی و عبور از آن دوره، به شرایط خوبی رسیده‌اند، افزود: ما برای آینده کشورمان اقداماتی را پیش‌بینی و با قدرت آن‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در سایه توسعه روابط اقتصادی‌ با دوستان خود، مسیر موفقیت را بپیماییم و در این راه از تجربیات ایران هم استفاده خواهیم کرد.
ایران در صنعت کشاورزی معجزه کرده است
رئیس جمهور ونزوئلا این نکته را هم گفت که کشورش فناوری و تکنولوژی را در کانون همکاری‌های خود با ایران قرار خواهد داد و خواستار توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، تأمین مالی از طریق بانک توسعه روابط ایران و ونزوئلا و تحکیم روابط دفاعی با تهران شد و خاطرنشان کرد: ایران در این سال‌ها توانسته در تولیدات کشاورزی معجزه کند و کاراکاس حتماً از تجربیات ایرانی‌ها در این حوزه نیز استفاده می‌کند.
مادرور در ادامه گفت که ونزوئلا به همین منظور ۲ اولویت را ترسیم کرده که نخستین آن توسعه فناوری و تکنولوژی در صنعت کشاورزی و دومین اولویت، تولید و توسعه محصولات کشاورزی برای صادرات است.
پرواز مستقیم تهران - کاراکاس از ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
رئیس جمهور ونزوئلا از برقراری پرواز مستقیم تهران - کاراکاس در جهت توسعه گردشگری دو کشور خبر داد و  زمان برقراری این پرواز را از ۲۷ تیر (۱۸ جولای) امسال اعلام کرد.
مادورو گفت که کشورش از طبیعت بی‌نظیری برخوردار است و می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران ایرانی باشد.
وی همچنین به روابط نزدیک ایران و ونزوئلا در همه حوزه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: تهران و کاراکاس در همه حوزه‌ها به ویژه در عرصه دفاعی، اقتصادی و انرژی (نفت و پتروشیمی) همکاری‌های نزدیکی با هم دارند.
به زودی شاهد شکل‌گیری جهان جدید خواهیم بود
رئیس جمهور ونزوئلا در پایان تصریح کرد: معتقدم آینده دوستی ما با ایران بسیار مسرت‌بخش و غیرقابل خدشه خواهد بود و شاهد خواهیم بود که جهان جدید چگونه شکل می‌گیرد و ما در مقابله با مشکلات مقاومت می‌کنیم و به پیشرفت خواهیم رسید.
پیش از برگزاری نشست خبری مشترک رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا، سند جامع همکاری‌های راهبردی ۲۰ ساله دو کشور توسط مادورو و آیت‌الله رئیسی امضا شد.

  • نویسنده :
  • منبع :