19 دی: وزیر امور خارجه گفت: اکنون روابط ایران و ونزوئلا در بهترین وضعیت قرار دارد و با امضای سند نقشه راه همکاری‌های جامع دو کشور مسیر تعمیق همکاری‌های فی‌مابین بیش از گذشته هموار می‌شود.
حسین امیرعبداللهیان امروز در دیدار با کارلوس فاریا وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
امیرعبداللهیان با تبریک انتصاب همتای ونزوئلایی در پست وزیر امور خارجه، اظهار داشت: اکنون روابط دو کشور در بهترین وضعیت قرار دارد و با امضای سند نقشه راه همکاری‌های جامع دو کشور مسیر تعمیق همکاری‌های فی‌مابین بیش از گذشته هموار خواهد شد.
امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که در آینده با افزایش تماس‌ها و سفرهای آتی، زمینه پیگیری و اجرای سند ٢٠ ساله فراهم و با قوت دنبال شود.  
وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با اشاره به تجربه همکاری‌های نزدیک خود با طرف‌های ایرانی در سمت‌های قبلی، تاکید کرد: فرصت مناسبی برای ورود به دور جدیدی از همکاری‌ها وجود دارد و ما از نزدیک شاهد پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان، صنعت و دیگر حوزه‌ها به ویژه در شرایط تحریمی هستیم و آن را  تحسین می‌کنیم.  
وی افزود: ما با فلسفه مقامات ایران مبنی بر اینکه تحریم‌ها می‌تواند فرصت‌ساز باشد، موافق هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :