قیمت آزاد دلار در بازار ارز از ۳۳ هزار تومان گذشت و موجب نگرانی دست‌اندرکاران اقتصادی و مردم شد، برخی ها اعتراضات کسبه امین حضور تهران را بی‌ارتباط با افزایش قیمت دلار نمی‌دانند.
کارشناسان، مطالب رسانه‌های نزدیک به دولت که تمام هم و تلاش خود را معطوف کرده‌اند تا وانمود کنند برجام خاتمه یافته است و مسئولین کشور را به خروج از ان پی تی توصیه می‌کنند از یک سو و قطعنامه آژانس را از دیگر سو از عوامل روانی برای افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر اعلام می‌کنند.
رئیس بانک مرکزی هم با اینکه بارها گفته است که وضعیت اسکناس ارزی کشور در طول تاریخ بی‌سابقه است ولی اقداماتش تاکنون در جهت کنترل نرخ ارز نتیجه‌ای نداده است. وی در تازه‌ترین اظهارات در جمع صرافان اعلام کرده است که عرضه دلار را در بازار افزایش خواهد داد.
نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز در این خصوص بیان کرد: اگر بانک مرکزی بر بازار ارز نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.
طبق مصوبه اخیر سران قوا اختیارات بانک مرکزی در حوزه ارزی افزایش یافته و این بانک مجاز به مدیریت بازار ارز با استفاده از تمام اختیاراتش است.
به دنبال افزایش قیمت دلار و گرانی‌های بی‌رویه روزنامه‌های متعلق و همسو با دولت در دو روز گذشته سعی کردند دولت گذشته را مسئول وضع فعلی معرفی کنند در مقابل رسانه‌های منتقد نیز مدعی شدند بانیان وضع موجود کسانی هستند که مانع به نتیجه رسیدن بر جام شده و نگذاشتن اف ای تی اف در کشور تصویب شود.
در این ارتباط واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق گفته است که دولت سیزدهم قیمت ارز را ۲٢هزار تومان تحویل گرفت.
روز گذاشتن نامه ۶۱ تن از اقتصاددانان کشور منتشر شد که در آن آمده است: عمده مشکلات اقتصادی کشور سیاسی است.

  • نویسنده : محمد مهدی سلیمانی
  • منبع :