19 دی: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای دولت در افزایش حقوق‌ها گفت: طبق گفته مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی، حقوق نگهبان یک شرکت ۴۰ میلیون تومان شده است.
مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا، گفت: سامانه پاکنا برای ورود میزان حقوق و دستمزد کارکنان دولت طراحی شد اما در چند ماه اخیر به دلیل تصمیمات اشتباه تمام سامانه بهم ریخته است.
وی افزود: صحبتی با مدیرعامل یکی از شرکت‌های صنعتی داشتم که می‌گفت به دلیل ناهماهنگی در میزان افزایش حقوق‌ها، برخی حقوق‌ها بسیار زیاد افزایش پیدا کرده است به طوری که حقوق نگهبان یک شرکت ۴۰ میلیون تومان شده است. اگر قرار به اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای بود پس چرا سامانه پاکنا طراحی شد.
وی افزود:‌ این چه نوع تصمیم‌گیری است که برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی سقف تعیین می‌شود اما به یک باره حقوق یک نگهبان به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. این وضعیت باعث مهاجرت اعضای هیئت علمی می‌شود. چه کسی پاسخگوی ناهماهنگی‌ها است. چرا جزیره‌ای عمل می‌شود؟
رضاخواه با انتقاد از عملکرد وزارتخانه‌ها در ثبت نکردن اطلاعات حقوق کارکنان خود گفت: اگر قرار است آقای لطفی رئیس سازمان امور استخدامی در اینجا حاضر شده و صرفا گزارش دهد و بگوید که قبل از آن‌ها اتفاقی نیفتاده، کافی نیست. باید پاسخ دهند که در زمان حضور دولت فعلی چه اقدامی کرده است نه اینکه فقط بگوید که در گذشته کاری نشده است.

  • نویسنده :
  • منبع :