19 دی: نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوستانه ایران و ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که روابط تجاری این کشور با ایران افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری آرمن‌پرس، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره قطر به موضوع روابط ارمنستان با همسایگانش، به ویژه ایران پرداخت.
او با ابراز امیدواری درباره این که ارمنستان بتواند به واسطه همکاری با ایران، تجارت دوجانبه‌اش با قطر را نیز ارتقا دهد، گفت: ما با چهار کشور همسایه‌ایم و با دوتای آن‌ها روابط بسیار خوبی داریم، منظورم گرجستان و ایران است. ایران کشوری است که با ما روابط دوستانه‌ای دارد و ما ایران را کشوری دوست در نظر می‌گیریم که روابط خوبی نیز با آذربایجان دارد. قصد ما این نیست با کشورهایی که روابط خوبی با آذربایجان دارند، روابط خوبی نداشته باشیم. اما الان ما روابط بسیار نزدیکی با ایران داریم.
نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه گفت: ما روی توسعه مواصلات ارتباطی‌ای که ایران را به ارمنستان مرتبط می‌سازد کار می‌کنیم و در حال حاضر در جریان احداث بزرگراهی استراتژیک شمال-جنوب هستیم که مرز گرجستان ما را به مرز ایرانمان متصل می‌سازد.
او افزود: ما امیدواریم در نتیجه این پروژه، روابط اقتصادی‌مان با ایران افزایش یابد. اتحادیه اقتصادی اوراسیا تجارت آزادی با ایران دارد که برای روابط دوجانبه ما بسیار مهم است.

  • نویسنده :
  • منبع :