19 دی: صفحه توئیتری وزرات امور خارجه ایران به ادعای معاون وزیر خارجه آمریکا علیه کشورمان پاسخ داد.

روز گذشته «رابرت دسترو» معاون امور دموکراسی و حقوق‌بشر وزیر خارجه آمریکا با طرح اتهاماتی بی‌اساس درباره حادثه غرق شدن تعدادی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی در هریرود مدعی شده بود که از ایران می خواهیم به حقوق بشر احترام گذاشته و اعمال خشونت علیه پناهجویان را متوقف کند. در همین راستا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار رشته توئیت هایی به این ادعا پاسخ داد نوشت:

ببینید چه کسی دارد از حقوق پناهجویان حرف می‌زند! دولتی که شعار انتخاباتی‌اش «دیوار بکشیم» بوده و بارها به دلیل سیاست‌های بی‌رحمانه مرزی‌اش با محکومیت عمومی روبرو شده (از جمله به واسطه جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان)، دارد در مورد روز جهانی پناهجویان برای جهان خطابه می‌خواند.

 ایران و افغانستان به عنوان دو ملت برادر، روابط مستحکم و ریشه‌داری دارند که بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی بنا شده است. تحریکات خارجی که اهدافی شوم دارند، هرگز نمی‌توانند این رابطه نزدیک را تضعیف کنند.

 «ایران، برای چندین دهه میزبان پناهجویان افغانستانی بوده که از جنگ و درگیری‌هایی فرار کرده‌اند که به واسطه مداخله و تهاجم ایالات متحده ایجاد شده است. ما همچنان به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود در دوران دشواری‌های آنها ادامه خواهیم داد و بار دیگر ایالات متحده را به پایان دادن به حضور بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه، فرامی‌خوانیم.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرآنلاین