19 دی: سرمربی پیشین تیم ملی ایران گفت: من منتقد اسکوچیچ بودم اما او در مقابل همه ناامیدی ها تیم ملی را به راحتی راهی جام جهانی کرد.
محمد مایلی کهن پس از جلسه پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با مدیرعامل این باشگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.
مایلی کهن گفت: آقای درویش لطف کرد و با توجه به بازگشت یکی از پیشکسوتان کشور تصمیم به این دورهمی گرفتند و در اینجا همدیگر را دیدیم که جلسه خیلی خوبی بود.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره انتقادات از دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران پس از شکست مقابل الجزایر افزود: یکسری موافق و عده‌ای هم مخالف او هستند. اگر تیم ملی در بازی‌های دوستانه هم نبازد چه زمانی باید ببازد؟ فرانسه که قهرمان جهان و اروپا است در لیگ اروپا انتهای جدول است. به هر حال تیم ملی در مسابقات دوستانه اگر ببازد مشکلی نیست. اگر تیمی می‌بازد ما می‌گوییم فاجعه است.
او درباره نگرانی هواداران تاکید کرد: مگر در دوره مربیان قبلی با برزیل مگر بازی می‌کردیم؟ ما با اکوادور و سیرالئون بازی می‌کردیم. الجزایر که خیلی بهتر از آنها است. می‌گویند تعدادی از بازیکنانشان نبودند ولی بعضی بازیکنان ما هم نبودند.
مایلی کهن درباره شایعه بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران تصریح کرد: من سوال دارم که آقای کی روش بعد از اینکه از ایران رفت کجا مربیگری کرد؟ او در کلمبیا آقای گل خورده شد و اخراج شد. سابقه نداشته است کلمبیا ۵ الی ۶ گل بخورد. او در جام ملت‌های آفریقا هم قهرمان نشد. دو بار هم با ما به جام جهانی رفت. مگر قبل از او به جام جهانی نرفتیم؟ در مقدماتی راهیابی به جام جهانی هم داور در بازی ایران با ازبکستان گل آنها را نگرفت و ما به جام جهانی رفتیم. اینها سیاه نمایی است که می‌شود.
وی درباره عملکرد سرمربی کروات تیم ملی تاکید کرد: من ابتدا مخالف اسکوچیچ بودم چون‌که کارنامه‌ای نداشت اما وقتی در دوره مقدماتی با ویلموتس مشکل داشتیم همه ناامید شده بدویم اما او آمد و تیم به راحتی به جام جهانی رفت. دیگر چه چیزی جز این می‌خواستیم؟ در جام جهانی هم با هر مربی شانس کمی داریم. در این بازی‌ها یقین بدانید کار گروهی مهم است که ما در این زمینه ضعف داریم. مربی تیم ملی هم در ۱۰ الی ۱۵ روز نمی‌تواند تیم ملی را موفق کند.
پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد مهدی مهدوی کیا در تیم امید گفت: او یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال است. بازی‌های امید را دنبال می‌کردم. تیم المپیک با وجود زحماتی که کشیده شد نسبت به ادوار گذشته ضعیف‌تر بود. این موضوع یک واقعیت است. باز اعتقاد دارم در ادامه راه باید در گزینش بازیکنان خود تجدید نظر کند. این اعتقاد من است و حتما هم نمی‌گویم من درست می‌گویم.
سرمربی پیشین تیم ملی ایران درباره عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: آقای عزیزی خادم که می‌خواست رئیس فدراسیون شود بارها گفته بودم که او محلی از اعراب در فوتبال ندارد. هرگز هم حرفم را نمی‌خورم اما واقعا دوران مدیریتی او موفق تر از همه ادوار فدراسیون‌های ما بود که تیم مستقیم در یک الی دو هفته مانده به پایان بازی‌ها به جام جهانی رفتیم. من سایر عملکردهای مدیریتی او را البته ندیده بودم.

  • نویسنده :
  • منبع :