19 دی: فرماندار شهرستان پاوه گفت: شمار جانباختگان حادثه انفجار گاز در شهر نوسود پاوه کرمانشاه که ۱۹ خرداد رخ داد، به ۵ نفر رسید.
فرماندار شهرستان پاوه گفت: دو نفر دیگر از مصدومان حادثه انفجار گاز و تخریب ساختمان مسکونی در نوسود این شهرستان به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از انفجار گاز جان باختند و شمار جانباختگان این حادثه به ۵ نفر رسید.
اردشیر رستمی افزود: مرحومه «مهوش فتاحی» مادر این خانواده براثر شدت جراحات در بیمارستان شهید مطهری تهران جان خود را از دست داد. روز دوشنبه ۲۳ خرداد هم یکی دیگر از مصدومان این حادثه که ۱۶ سال سن داشت و در مراکز درمانی بستری بود، جان باخت.
وی تصرح کرد: ۵ نفر از مصدومان اتفاق ناگوار نوسود در مراکز درمانی استان بستری بودند که ۲ نفر از آنان به دلیل وخامت، روز شنبه (۲۱ خرداد) به بیمارستان سوانح و سوختگی تهران اعزام شدند.
فرماندار پاوه اظهار داشت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه نیز در خصوص حادثه مرگبار شهر نوسود برای بررسی علل وقوع حادثه پرونده قضایی و هیات کارشناسی تشکیل داده و پس از تعیین و مشخص شدن عوامل دخیل در وقوع این حادثه، با مقصران قاطعانه برخورد می شود.
ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه ۱۹ خرداد یک ساختمان سه‌طبقه در شهر نوسود از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه به علت نشت گاز خانگی منفجر شد و فروریخت که براثر آن صدای مهیبی در شهر پیچید. در این حادثه ۲ نفر از اعضای یک خانواده که مادر و کودک بودند در دم جان باختند و جسد نفر سوم نیز پس از ساعت‌ها تلاش بی وقفه و آواربرداری در همان روز شناسایی و پیدا شد.
در این حادثه ۵ نفر نیز مجروح شدند که در همان روز توسط تیم های امدادی به مراکز درمانی استان اعزام شدند و با فوت دو نفر دیگر (یک نوجوان ۱۶ ساله و یک زن (مهوش فتاحی))، در حال حاضر ۳ نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند. در این حادثه به چند خودرو و خانه مجاور نیز خسارت‌هایی وارد شد.
بخش نوسود با بیش از ۸ هزار نفر جمعیت در حدود ۵۰ کیلومتری شهرستان پاوه واقع شده است. پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :