19 دی: عضو شورای‌عالی کانون صرافان گفت: بازار ارز آرام است و سیر نزولی قیمت دلار ادامه دارد و دلار بین ۳۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان است.
بانک مرکزی در ادامه مدیریت بازار ارز و کاهش نوسانات ارزی دو بخشنامه مهم صادر کرد. در بخشنامه نخست صرافی‌ها مجاز بودند ارز صادرکنندگان را با نرخ توافقی خریداری کنند و به متقاضیان بفروشند.
تنها چند روز پس از ابلاغ این بخشنامه به صرافی‌های سراسر کشور امروز در بخشنامه جدیدی به صرافی‌ها اجاره داد علاوه بر صادرکنندگان،‌ ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بفروشند.
«کامران سلطانی‌زاده» عضو شورای عالی کانون صرافان درباره وضعیت بازار پس از ابلاغ بخشنامه‌های بانک مرکزی به خبرنگار ایرنا، گفت: وضعیت بازار ارز آرام است و قیمت‌ها در صرافی‌ها بین ۳۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان است.
وی افزود: همه متقاضیان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌ها تهیه کنند البته افرادی که بلیت سفر داشته باشند دلار را با نرخ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه می‌کنند.
به گفته عضو شورای عالی کانون صرافان در بازار نیمایی نیز عرضه‌کننده زیاد و خریدار کم است.
وی درباره بخشنامه جدید بانک مرکزی توضیح داد: بخشنامه خوبی است و تمام مردم (اشخاص حقیقی و حقوقی) می‌توانند ارز خود را با قیمت توافقی به صرافی‌های سراسر کشور بفروشند.
سلطانی زاده ادامه داد: با ابلاغ بخشنامه جدید آورده و ورود ارز به بازار در کنار ارزهایی که صادرکنندگان می‌فروشند افزایش یابد در نتیجه قیمت ارز در بازار باز هم به تعادل بهتری می‌رسد.
وی تصریح کرد: تمام صرافی‌ها می‌توانند ارز خریداری شده توسط مردم و شرکت‌های حقیقی و حقوقی را با یک درصد حاشیه سود بفروشند.

  • نویسنده :
  • منبع :