19 دی: آیین «دومین یادواره 565 شهید ارتش استان قم» پنجشنبه شب با حضور جمعی از مسؤولان نظامی و فرماندهان نیروی هوایی ارتش و خانواده های معظم شهدا در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به ایستادگی ملت غیور کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی با مؤلفه های ایثار و جهاد و شهادت است که امروز با تکیه بر همین شاخص ها و مؤلفه ها ایران اسلامی جزیره ای امن است.
امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری با بیان اینکه عزت، اقتدار و امنیت امروز کشورمان را مدیون خون پاک شهیدان و صبر و مقاومت خانواده های معظم شهدا هستیم، اظهار داشت: رزمندگان اسلام از همه اقشار و اقوام، از جان خود گذشتند تا یک وجب از خاک وطن را به دشمن ندهند، اما متأسفانه امروزه برخی در فضای مجازی می خواهند جلوه ای نامناسب از دفاع مقدس ارائه دهند.
وی با اشاره به نقش و جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از اسلام و انقلاب، بیعت همافران با حضرت امام خمینی(ره) در سال 57 را مورد توجه قرار داد و گفت: ارتش در دوران دفاع مقدس، عملیات های پیچیده ای برای شکست رژیم بعثی عراق به کار گرفت و ما امروز نباید بگذاریم نام و یاد شهدا و رشادت های رزمندگان اسلام فراموش شود.
وی در پایان با بیان اینکه مردم کشورمان در هر شرایطی حامی و مدافع نظام اسلامی و ولایت فقیه بوده و خواهند بود، تصریح کرد: ارتش همواره در کنار مردم بوده و صداقت خود را ثابت کرده و از این پس نیز در کنار دیگر نیروهای نظامی، برای حفظ و حراست از جمهوری اسلامی ایران تلاش و مجاهدت خواهد کرد.
در راستای برگزاری این مراسم، برنامه‌هایی نظیر اعطای تجهیزات پروازی و نشان شهدای ارتش جمهوری اسلامی به موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ملبس شدن یکی از پیشکسوتان ارتش به عنوان خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) و مراسم غبارروبی از مزار شهدای استان قم نیز در شهر مقدس قم به اجرا درآمد.

  • نویسنده :
  • منبع :