19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ نفر طی ۷۲ ساعت اخیر با علائم مسمومیت شدید الکلی به بیمارستان ولیعصر ( عج ) اراک مراجعه کردند که یک نفر فوت کرد و حال سه نفر از بیماران نیز وخیم اعلام شده است.
سید محمد جمالیان شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: احتمال یک طغیان جدید از مسمومیت الکلی به دلیل  وجود متانول در این مشروبات وجود دارد و لازم است افراد از مصرف هرگونه الکل پرهیز کنند چرا که ممکن است همچون ادوار گذشته، از سوی برخی افراد سودجو جان شهروندان به مخاطره بیافتد.
وی تاکید کرد: اکنون بیشتر مشروبات الکلی عرضه شده دست‌ ساز و خطر آفرین هستند و طی ۷۲ ساعت گذشته یک فرد ۴۰ ساله در اثر مصرف این نوع مشروبات الکلی دست ساز در اراک فوت کرد و تعدادی دچار عارضه جسمانی غیرقابل درمان از قبیل نابینایی چشم شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: تاکنون مراجعه کنندگان در رده سنی ۱۳ تا ۵۰ سال بودند و با توجه به اینکه مابقی بیماران در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کردند، حال عمومی آنها مناسب است.
دکتر جمالیان ضمن هشدار و مصرف نکردن هرگونه مشروبات الکی خاطرنشان کرد: در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با مشاهده علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد، اختلال بینایی، در اسرع وقت به اورژانس مراجعه کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :