19 دی: یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در ادامه مواضع ضد ایرانی خود، شنبه شب این ادعای سران رژیم را تکرار کرد که از هیچ کاری برای توقف برنامه هسته‌ای ایران فروگذار نخواهد کرد.
لاپید در رشته توئیتی اعلام کرد که گفتگوی طولانی وی که شب گذشته با «پکا هاویستو» همتای فنلاندی‌اش انجام گرفت، مثبت بوده است.
وی اعلام کرد که شب گذشته درخصوص تحولات اوکراین، تصمیم فنلاند برای پیوستن به ناتو و نیز درخصوص ایران با هاویستو صحبت کرده است.
لاپید درپایان این توئیت نوشته است که به وزیرامورخارجه فنلاند گفته که تل آویو برای توقف برنامه هسته‌ای ایران و به اصطلاح دفاع از خود، هر کاری خواهد کرد.
وی همچنین حمایت فنلاند از قطعنامه سیاسی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را تبریک گفت و مدعی شد که این یک تصمیم بسیار مهم بوده است.
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ۱۸ خرداد ماه، قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی آمریکا و متحدانش با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف روسیه و چین و ۳ رأی ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب رساند. جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح و محکوم کرد.
وزارت امور خارجه ایران درپی تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس اعلام کرد: این قطعنامه براساس گزارش شتابزده و غیرمتوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته و نتیجه‌ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در برنخواهد داشت.
ادعای مقامات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران در حالی است که این رژیم با وجود داشتن فعالیت های اتمی مخفیانه و داشتن دهها بمب اتمی، به دلیل حمایت های غرب و در راس آن آمریکا حاضر به پذیرش بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :