19 دی: معاون حقوقی وزارت خارجه گفت: با توجه به تعلل و صحبت های اوکراینی ها در فضای مجازی تصمیم گرفتیم جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه ارسال شود.

محسن بهاروند در گفتگو با شبکه خبر در خصوص ارسال جعبه سیاه به فرانسه گفت: فرانسه به دلیل اینکه نهاد مستقل سوانح هوایی دارد؛ مرجع سوانح هوایی محسوب می شود و ما تصمیم داریم جعبه سیاه را برای خواندن اطلاعات به فرانسه ارسال کنیم.

وی در خصوص علت حضور نیافتن هیئت اوکراینی در روند بررسی این پرونده افزود: این مساله سوال ما نیز هست که چرا اوکراینی ها اعلام آمادگی برای حضور در جلسات می کنند ولی در جلسات حضور پیدا نمی کنند و ما منتظر مذاکره با این هیئت هستیم .

معاون حقوقی وزیر امور خارجه گفت: ایر لاین متعلق به  کشور اوکراین بوده و با توجه به رابطه خوب ما با این کشور و درخواست اوکراینی ها برای ارسال جعبه سیاه به این کشور، می خواستیم خواسته این کشور را به جا بیاوریم ولی با توجه به تعلل این کشور و مصاحبه های انجام شده اوکراینی ها، تصمیم به این گرفته شد تا جعبه سیاه به فرانسه ارسال شود.

وی در خصوص نقش کانادا نیز افزود: بعضی از افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده اند یا تابعه کانادا بوده و یا دو تابعیتی بوده اند به همین دلیل موضوع به کانادا مربوط می شود.

بهاروند گفت: ایران به دلیل دارا بودن بیشترین جانباختگان و همچنین محل وقوع حادثه، نقش اصلی را در این واقعه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما