19 دی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۹ خردادماه) با یک‌هزار و ۷۷۵ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۵‌هزار واحدی قرار گرفت.
معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال معامله کردند.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با یک هزار و ۷۷۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحد ایستاد.
شاخص هم‌وزن با ۱۷۸ واحد افزایش به ۴۲۵ هزار و ۳۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۱۰۹ واحد رشد به ۲۶۰ هزار و ۴۶۲ واحد رسید.
شاخص بازار اول، یک هزار و ۱۵۰ واحد و شاخص بازار دوم، چهار هزار و ۳۸ واحد کاهش را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۷۰ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین پتروشیمی مبین (مبین) با ۵۳۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۲۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۴۷ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۲۰۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۶۴ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۶۱ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۴۶ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.
در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۳۹۵ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۶۶۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۲۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۰۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۰۳ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، بانک ملت (وبملت)، پتروشیمی نوری (نوری)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو) و زامیاد (خزامیاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۶ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.
در این بازار سه میلیارد و ۱۲۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۲ هزار و ۲۵۲ نوبت بود.
نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، سیمان ساوه (ساوه)، نفت ایرانول (شرانل)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، بانک دی (دی)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت سرمایه گذاری مالی سهر صادرات (وسپهر) و داروسازی دانا (ددانا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :