19 دی: رئیس کانون صرافان گفت: صرافی‌ها می‌توانند از روز آتی ارزهای خریداری شده توسط خود را در بستر بازار متشکل ارزی و با نرخ توافقی معامله کنند.
«کامران سلطانی‌زاده» امروز (یکشنبه) به آخرین اقدامات انجام شده برای انجام معامله ارز حاصل از صادرات در صرافی‌ها اشاره کرد و افزود: در ادامه اقدامات انجام شده از سوی بازار متشکل ارزی در راستای تسهیل معاملات ارز صادرکنندگان، صرافی‌ها می‌توانند از روز آتی ارزهای خریداری شده توسط خود را در بستر بازار متشکل ارزی و با نرخ توافقی معامله کنند.
وی این اقدام را اتفاقی مثبت در حوزه بازار ارز دانست و گفت:  بسیاری از صرافی‌ها حجم بالایی از ارز را از صادرکنندگان خریداری می کردند که باید این ارزها را با میزان دو هزار دلار پشت باجه به فروش می‌رساندند و این اتفاق نیازمند زمان زیادی بود تا ارز حاصل از صادرات خریداری شده در صرافی‌ها به چرخه ریال بازگردد.
سلطانی زاده ادامه داد: اکنون امکان فراهم است تا مازاد ارز حاصل از صادرات خریداری شده است در سامانه سنا و در بازار متشکل ارزی به صرافی های دیگر که در آن روز امکان خرید نداشتند، معامله شود.
رئیس کانون صرافان  از اجرای تستی این اقدام از امروز خبر داد و گفت: این اقدام موجب می‌شود تا چرخه معاملاتی صرافی‌ها در مورد ارز حاصل از صادرات تقویت و چرخه آنها کامل شود.

  • نویسنده :
  • منبع :