سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۴۵۲ مورخه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ با عنوان «اصول‌گرایان برای از دست دادن مردم نیازی به رقیب ندارند» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سخنان اخیر آقای بانکی‌پور، نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده مبنی بر ارائه راهکار برای ازدواج دختران مجرد بالای ۳۰ سال با شیعیان و مسلمانان خارجی موجب اعتراض و ناراحتی میان مردم، فعالان اجتماعی و حتی نمایندگان مجلس شده و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. در یکی از گروهای اجتماعی پستی گذاشته شده بود مبنی بر اینکه ما اصولگرایان برای از دست دادن مردم اینقدر غضنفر داریم که نیازی به فعالیت رقیب نداشته باشیم!
موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی هم با ابراز ناراحتی از این پیشنهاد گفت: «انتظار من از کارشناسان و متخصصان این است که موضع جدی بگیرند چراکه ترویج این تفکر خطرناک است. ایشان باید از مردم بابت این سخنان عذرخواهی کند، ما مردمی با هویت ایرانی و اسلامی هستیم و قرار نیست به هر قیمتی حیثیت زنان را خدشه‌دار کنیم.»
وی تصریح کرد: این درست نیست که این ایده به عنوان یک سیاست که سیاست خطرناکی هم است مطرح شود، ما حق نداریم از زنان به این روش‌ها استفاده ابزاری کنیم. کسی باید باشد تا جلوی این فرد را بگیرد، انتظار من از کارشناسان و متخصصان این است که موضع جدی بگیرند چراکه ترویج این تفکر خطرناک است. ایشان باید از مردم بابت این سخنان عذرخواهی کند، ما مردمی با هویت ایرانی و اسلامی هستیم و قرار نیست به هر قیمتی حیثیت زنان را خدشه‌دار کنیم، طرح این مباحث که اذهان عمومی را جریحه‌دار می‌کند می‌تواند قابل تأمل توسط مراجع ذی‌ربط باشد. اعتراض به این نماینده به صحن علنی مجلس هم کشیده شد. برخی از زنان نماینده خواستار عذرخواهی وی شدند.
مرتضی محمود وند عضو کمیسیون امنیت ملی هم با انتقاد از اظهارات بانکی پور رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت درباره ازدواج دختران مجرد گفت: با این حرف‌ها هزینه امنیتی کشور چند برابر می‌شود. این نوع اظهارات از یک مسئول رسمی پذیرفتنی نیست.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات هم نوشت: آنچه نماینده‌ محترم در مجلس شورای اسلامی درباره‌ بانوان ایرانی مطرح کرد، می‌تواند یک طرح عملیات روانی برای پرت کردن حواس افکار عمومی از مصوبه غم‌بار دیروز مجلس در خصوص سلب حقوق ملت ایران در امکان پیگیری مخالفت با مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.


  • نویسنده :
  • منبع :