19 دی: سفارت ایران در کابل ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت افغانستان در پی وقوع زلزله در این کشور، از انجام شدن اقدامات کمکی لازم خبر داد.
صفحه توییتر سفارت ایران در کابل در پی وقوع زلزله در افغانستان نوشت: مع الاسف وقوع زلزله در افغانستان تلفات سنگینی را بجای گذاشته و منجر به کشته وزخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور گردیده است.
سفارت ایران در کابل افزود: این سفارت ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت شریف افغانستان، اقدامات کمکی لازم از جمله ارسال دو هواپیما حاوی کمکهای اولیه را به عمل آورده است.

لازم به ذکر است، امروز زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مناطقی از جنوب شرق افغانستان و همچنین بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند. تلفات این زمین لرزه که بامداد امروز رخ داد، بنابر تازه‌ترین گزارش ها به ۹۵۰ تن افزایش یافته و همچنان احتمال بالا رفتن آمار تلفات وجود دارد. به گفته مقامات محلی تاکنون در این حادثه بیش از ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند. 

«هیبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان افغانستان نیز از سازمان‌های بشردوستانه و جامعه بین‌الملل برای کمک به افغانستان پس از وقوع زمین‌لرزه مهیب امروز در این کشور درخواست کمک کرده است.


  • نویسنده :
  • منبع :