19 دی: روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک هیچ آماری در زمینه مهاجرت اعلام نکرده است.
 در پی انتشار یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که در حاشیه «همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» انجام و در آن به موضوع مهاجرت به‌عنوان یکی از حیطه‌های مطالعاتی مرکز پرداخته شده بود، متاسفانه برخی منابع خبری، در بازنشر مطالب مطرح شده، در اقدامی غیراخلاقی، آمارهایی را در حوزه مهاجرت به محمد صادق خیاطیان نسبت داده‌اند که به هیچ عنوان از سوی وی بیان نشده است.
مواضع رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در خصوص موضوع مهاجرت، در متن خبر منتشره در خروجی خبرگزاری ایلنا موجود است و آنچه خارج از چارچوب این متن به وی نسبت داده شده است، بدین وسیله تکذیب می‌شود.
محور اصلی مصاحبه مورد نظر، تاکید به تفکیک بین دو شاخص «میل به مهاجرت» و «اقدام به مهاجرت» و انتقاد از برخی بزرگنمایی‌ها در این حوزه بوده است. در عین حال در این مصاحبه به تشکیل یک سازمان حاکمیتی برای رصد روندها و ارائه آمارهای متقن در حوزه مهاجرت تاکید و به برخی ریشه‌های موضوع مهاجرت نخبگان پرداخته شده است.
بدیهی است که انتساب آمارهای اغراق‌آمیز در زمینه مهاجرت به گوینده این سخنان، گذشته از اینکه نشر اکاذیب به شمار می‌آید، با روح کلی سخنان بیان شده در تناقض است.

  • نویسنده :
  • منبع :