19 دی: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با حضور مقام قضایی صحنه به شهادت رسیدن جواد غلامی طبسی، فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی چناران، بازسازی شد.
سرهنگ احمد روحی در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز تاسف از به شهادت رسیدن فرمانده یگان حفاظت شهرستان چناران افزود: شهید جواد غلامی طبسی حین اجرای حکم قلع و قمع به ضرب گلوله به شهادت رسید.
وی اظهار کرد: ظهر پنج شنبه همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چناران در پی عملیات اجرای احکام قضایی قلع و قمع در منطقه میریژگان شهرستان چناران در محل اجرای حکم درگیری مسلحانه‌ای از سوی فرد متصرف اراضی ملی به وقوع پیوست.
روحی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه فرد متخلف به نام «م» مانع اجرای دستور مقام قضایی می‌شود اما زمانی که نیروهای منابع طبیعی این شهرستان در حال هماهنگی‌های لازم برای اجرای حکم بودند، ضارب با آوردن یک قبضه اسلحه دولول شکاری از داخل خودرو از پشت سر به قلب جواد غلامی طبسی فرمانده یگان حفاظت چناران شلیک کرده و وی را در همان محل به شهادت می‌رساند.
وی بیان کرد: در پی وقوع این حادثه بلافاصله به اورژانس و نیروهای انتظامی اطلاع‌رسانی و ضارب در همان محل دستگیر و اسلحه وی ضبط می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تصریح کرد: با حضور مقام قضایی صحنه به شهادت رسیدن جواد غلامی طبسی، فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی چناران، بازسازی و فرد ضارب بازداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه پرونده فرد متخلف مربوط به سال گذشته بود و تا قبل از این برای تصرف اراضی ملی چندین مرتبه اخطار گرفته بود، عنوان کرد: به دلیل اینکه متهم در این مدت هیچ توجهی به اخطاریه‌های صادر شده نداشت، مقام قضایی دستورات لازم را برای قلع و قمع بنا صادر می‌کند.
روحی یادآور شد: فرمانده یگان حفاظت شهرستان چناران با دستور کتبی دادستان و به‌ منظور رفع تصرف اراضی ملی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع که از سوی فرد متخلف تبدیل به باغ و استفاده شخصی شده بود، به محل مراجعه کرده بود.
روحی با تاکید بر اینکه برخورد جدی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و انفال خواهیم داشت، گفت: ضمن اینکه با شدت بیشتری با متخلفان برخورد خواهیم کرد، از مقام قضایی درخواست داریم با شدت هرچه تمام با اینگونه افراد برخورد کند تا شاهد چنین حوادثی در سطح استان نباشیم.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در پایان این ضایعه تاسف‌بار را به خانواده منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ویژه خانواده این مرحوم و همکاران تسلیت گفت.
فرمانده یگان حفاظت چناران متولد سال ۱۳۶۸ و جزو نیروهای تازه استخدامی این یگان بوده است.
وی امسال زندگی مشترک خود را آغاز کرده و همچنین در آزمون مقطع دکتری موفق به کسب رتبه اول رشته مرتع‌داری شده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :