19 دی: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات حدود ٨٠ نفر از حریق یک مجتمع اداری و تجاری خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: ساعت ١۵:۵٢ امروز آتش سوزی در یک مجتمع اداری-تجاری در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه پارک وی، خیابان فیاضی، خروجی بزرگراه مدرس، کوچه نیلوفر غربی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.
وی گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان ١٣ طبقه بود که هفت طبقه روی زمین و شش طبقه زیر زمین داشت. زمانی که نیروها به محل رسیدند در طبقه منفی سه، در قسمت شوتینگ زباله که در مجاورت داکت و رایزر ساختمان بود، آتش سوزی رخ داده بود.
ملکی ادامه داد: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند از طریق داکت ها دود زیادی به طبقات بالایی راه پیدا کرده بود به گونه ای که از در ورودی این ساختمان دود بسیار غلیظ و متراکمی به بیرون متصاعد می شد. در همین حال که افراد بسیاری در ساختمان محبوس بودند آتش نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی به چند گروه تقسیم شدند. چند گروه برای خاموش کردن آتش و چند گروه برای نجات افراد محبوس به داخل ساختمان رفتند.
وی در ادامه اظهارکرد: گروهی از آتش نشانان با دستگاه های تنفسی به طبقه منفی سه رفتند و آتش را خاموش کردند، حتی یک سیلندر گاز شعله ور را نیز از محل خارج کردند که وجود این مایعات قابل اشتعال بسیار وضعیت را بحرانی می کند.
ملکی افزود: در نهایت حدود ٨٠ نفر از آقایان و خانم هایی که در ساختمان حضور داشتند به بیرون هدایت شدند. وضعیت عمومی این افراد مناسب است.
وی در پایان گفت: یکی از آتش نشانان دچار مصدومیت شد اما با عملیات خوب آتش نشانان از گسترش آتش جلوگیری شد، با این حال آتش نشانان در حال ادامه عملیات و تخلیه دود هستند و  پس از پایان عملیات محل به سایر عوامل مسئول تحویل داده می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :