19 دی: «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با وزیران امور خارجه اردن و سعودی با آنها درباره نتایج سفر «مصطفی الکاظمی» به تهران و ریاض گفت وگو و بر اهمیت تماس و رایزنی میان دو طرف تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزرات امور خارجه عراق، فواد حسین در تماس های تلفنی جداگانه با «ایمن صفدی» و «فیصل بن فرحان» وزیران امور خارجه اردن و سعودی نتایج سفر نخست وزیر عراق به تهران و ریاض را بررسی کرد.
وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فواد حسین در این تماس ها، با همتایان اردنی و سعودی خود درباره تحولات منطقه و نقش عراق در تکمیل تلاش های سازنده برای تقویت گفت وگوها، ادامه هماهنگی و همکاری میان کشورهای منطقه بحث و تبادل و نظر کرد.
وزیر امور خارجه عراق در ادامه این گفت و گوها نتایج سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور و هیات همراه او را به جمهوری اسلامی ایران و عربستان در میان گذاشت و بر روند گفت وگوی باز میان تهران - ریاض و اهمیت آن در تحکیم ثبات و توازن بیشتر در منطقه تاکید کرد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شنبه گذشته در راس هیات بلندپایه سیاسی شنبه گذشته به ریاض رفت و پس از دیدار با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی عصر همان روز به تهران سفر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :