19 دی: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب معدنی یکی از محصولات این استان است که می توان برای جام‌جهانی قطر صادر شود.
«کریم روزبهان» در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از ۲۶ واحد راکد برنامه ریزی شده استان طی سال گذشته، ۱۹ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت.
وی اظهارکرد: فعال سازی ۲۶ واحد، هدفگذاری بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید در سال ۱۴٠۱ است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث فعال سازی واحدهای راکد از برنامه‌های دولت است، خاطرنشان کرد: شناسایی واحدهای راکد استان انجام شده و از ظرفیت کارگروه برای فعال سازی واحدها استفاده کردیم.
روزبهان تصریح کرد: ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان داریم که ۴۱۱ واحد با ظرفیت‌های مختلف در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: ۱۱٠ واحد غیر فعال در استان شناسایی شده که کمیته تعیین تکلیف واحدهای راکد به طرح مشکلات این واحدها می‌پردازد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در زمینه خام فروشی، هیچ منطقی جز در موارد نبود فرآوری پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: استخراج از معادن استان صورت می‌گیرد، اما غافل از فرآوری نیستیم.
روزبهان تاکید کرد: برای حضور سرمایه گذاران، زیرساخت‌ها انجام شده و فعالیت‌های توسعه‌ای در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی در استان مستقر شده و اقداماتی عملیاتی شده است، گفت: برای فسفات چرام و خط دو مداره برق اعتبار بالایی نیاز داشته که توسط ایمیدرو در حال انجام است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جانمایی خط برق معدن گچساران کلید خورده و و در بحث سلستین بهمئی نیز در حال جذب سرمایه گذار هستیم.
روزبهان با اشاره به فعالیت کارخانجات شن و ماسه، اظهارکرد: بر اساس قیمت گذاری قانونی فعالیت این مراکز جریان دارد و عرضه و تقاضا در قیمت گذاری محصول نقش دارد.
وی با بیان اینکه گرانی با گران فروشی متفاوت است، تصریح کرد: شهروندان موارد گران فروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و با دریافت کد رهگیری پیگیری شکایت را داریم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد جام جهانی قطر را ظرفیتی برای کشور و این استان دانست و گفت: آب معدنی یکی از محصولاتی است که می‌تواند به قطر صادر شود و از ظرفیت ۴ برند آب معدنی استان با استاندارد جهانی برای فرصت سازی معرفی و ارائه استفاده خواهیم کرد.
روزبهان با اشاره به اهمیت ظرفیت تولید و تجارت، تصریح کرد: از اول تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده که مناسبتی برای تقدیر از کارآفرینان و فعالان این حوزه است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه در استان ادامه داد: قیمت شن و ماسه دستوری نیست و مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود بنابراین افزایش‌ها قانونی بوده است، البته دلیلی نمی‌شود که دستگاه‌های نظارتی از وظایف خود غافل شوند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اینکه قرار شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان حساب بانکی داشته باشند، بیان کرد: یکی از این فروشگاه‌ها از این موضوع تمکن نکرده به زودی از استان می‌رود.

  • نویسنده :
  • منبع :