19 دی: یک شرکت هندی که در زمینه طب سنتی و گیاهی موسوم به "آیورودا" فعالیت می‌کند، اعلام کرد دارویی تولید کرده است که بیماران کرونایی را طی یک هفته کاملا درمان می‌کند.

شرکت "پتانجالی یوگ دوو" به صورت رسمی یک دارو گیاهی تولید کرده و ادعا می‌کند این دارو می‌تواند بیماران کرونایی را درمان کند.

"بابا رام دوو" رییس این شرکت گفت: ما اولین داروی گیاهی آیروودیک که بر روی آن تحقیق شده، آزمایش‌های بالینی آن به اتمام رسیده و نتایج آن مثبت بوده را تولید کرده‌ایم. نتایج آزمایشات ما نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از بیماران کرونایی پس از گذشت ۳ روز از مصرف این دارو درمان شده‌اند. همچنین ۱۰۰ درصد بیمارانی که طی یک هفته این دارو را مصرف کرده‌اند به خوبی بهبود یافته‌اند.

وی افزود: در اولین آزمایش بالینی، این دارو بر روی ۲۵۰ بیمار کرونایی مورد آزمایش قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن‌ها درمان شدند. این دارو همچنین به درمان بیماران کرونایی که از بیماریهای دیگر نیز رنج می‌بردند، کمک کرد.

این شرکت اعلام کرده است این دارو تا یک هفته آینده در فروشگاه‌ها در سرتاسر هند به فروش خواهد رسید.
با وجود ادعای این شرکت، شورای تحقیقات پزشکی هند که مسئولیت مقابله با ویروس کرونا را بر عهده دارد، هنوز این ادعا را تایید نکرده است.

آیورودا (به معنی علم زندگی) یک علم باستانی و کهن است که در هند مرکز توجه‌است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیورودا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در حال حاضر بیش از هزار آزمایش بالینی در سراسر جهان در زمینه ساخت داروی کرونا در حال انجام است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا