19 دی: سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند گفت: ابعاد درگیری مرزی روز سه شنبه و شهادت مرزبان جمهوری اسلامی در حال بررسی است و بازداشت ۲ مرزبان ایرانی از سوی طالبان صحت ندارد.
میثم برازنده ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان منطقه سیستان، اظهار داشت: این شهید گرانقدر روز سه شنبه در پی تعرض افراد ناشناس از طریق خاک کشور افغانستان سمت برجک مرزبانی در نقطه صفر مرزی شهرستان هیرمند به شهادت رسید.
سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند با اشاره به اینکه هویت مهاجمان در دست بررسی است، افزود: در این رابطه اخباری در فضای مجازی در حال انتشار است که این حادثه تلخ را درگیری نیروهای طالبان با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تلقی کرده‌اند و این در حالی است که ابعاد حادثه هنوز روشن نشده و موضوع از طریق مراجع امنیتی در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای غیور مرزبانی پاسخ هرگونه تجاوز مرزی محکم و قاطع خواهند داد، افزود: همچنین خبر دیگری از ساعات گذشته مبنی بر "بازداشت دو سرباز مرزبانی توسط طالبان" در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که از اساس شایعه بوده و تکذیب می‌شود.
گفتنی است، گروهبان یکم محمد صیادی از مرزبانان هنگ مرزی زابل گروهان مرزی هیرمند شامگاه سه‌شنبه در پی درگیری با اشرار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

  • نویسنده :
  • منبع :