19 دی: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: صدور مجوز صادرات به چین افزایش یافت و امکان اخذ مجوز بیشتر برای صادرات محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به بازار چین فراهم است.
مهدی صفری شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات نیاز است علاوه بر افغانستان به سمت بازارهایی همچون پاکستان، آسیای مرکزی، قفقاز و آسیای جنوبی رفت.
وی با اشاره به اخذ مجوز صادرات زعفران به عنوان یک ماده غذایی به چین ادامه داد: مجوز صادرات مرکبات، پای مرغ، لبنیات، عسل و آبزیان نیز اخذ شده است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: برای صادرات زرشک و دیگر محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به چین امکان رایزنی و اخذ مجوز وجود دارد.
وی یادآور شد: با افزایش مجوز صادرات به چین، حجم صادرات به چهار میلیارد دلار خواهد رسید.
صفری با تاکید بر اینکه امکان گسترش صادرات به دیگر بازارها نیز وجود دارد، افزود: مشکلاتی به عنوان موانع واردات و صادرات از مرزهای خراسان جنوبی در بحث قرنطینه وجود دارد که پیگیری خواهد شد.
وی در خصوص واردات محصول چلغوز از افغانستان نیز گفت: موانع موجود رفع خواهد شد تا بتوانیم با واردات این محصول در بحث فراوری ورود پیدا کنیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به بازدید از مرز یزدان و ماهیرود عنوان کرد: زیرساخت های خوبی در این مرزها مستقر شده، به خصوص مرز ماهیرود سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل قبول بوده که به گسترش همکاری با کشور افغانستان کمک خوبی کرده است.
وی با ابراز امیدواری از افزایش حجم صادرات در سال جاری ادامه داد: آماده کمک به خراسان جنوبی در گسترش صادرات به سایر کشورهای هستیم.
صفری همچنین خواستار اختصاص ساختمان مناسب برای نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :