19 دی: یائیر لاپید نخست وزیر چرخشی رژیم صهیونیستی شنبه شب در جز خوانی علیه ایران در سایه هراس گفت: ما را در بوته آزمایش قرار ندهید.
به گزارش رسانه‌های صهیونیست، لاپید که پس از کناره گرفتن نفتالی بنت نخست وزیر سابق این مقام را تا برگزاری انتخابات کنست برعهده گرفته است، در نخستین سخنرانی خود به عنوان نخست وزیر جدید اسرائیل ادعا کرد: ایران، تهدید نخست برای اسرائیل است.
وی نیز مانند دیگر مقامات صهیونیست در رجز خوانی علیه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران اضافه کرد: ما هرآنچه که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت هسته‌ای یا تحکیم و پایه گذاری قدرت خود در مرز اسرائیل انجام خواهیم داد.
نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی بار دیگر حزب الله و حماس را تهدید کرد و گفت: هر کس تلاش کند که به ما حمله کند، به وی توصیه می کنم که ما را نیازماید.
لاپید اظهار کرد: اسرائیل بزرگ تر از همه ماست، از تمام نسل‌های آینده، نیازمند مقدم کردن منافع کل [بر منافع شخصی] هستیم، همیشه اختلاف وجود داشته است، اما باید یادآور شویم که همه ما یک هدف داریم و آن یک اسرائیل قدرتمند و قوی است.
وی ۳۱ خردادماه نیز مدعی شده بود: کشور با چالش‌هایی روبه روست، باید جنگ در برابر حماس و ایران را مدیریت کنیم.
لاپید پس از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی نخست وزیر مرحله انتقالی تا زمان برگزاری مجدد انتخابات شده است.
طبق توافق بنت و لاپید پس از انحلال کنست تا زمان برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی که قرار است تا ۹۰ روز پس از انحلال پارلمان برگزار شود، لاپید نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را برعهده دارد.
پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ۹ تیرماه با اعلام انحلال خود، تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی را مشخص کرد.
کنست در پی کناره‌گیری بنت از مقام نخست وزیری در جلسه انحلال خود، ۱نوامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آبان آینده) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :