19 دی: استاندار قم بر توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی برای بانوان در قم تأکید کرد و گفت: باید حمایت اجتماعی از دختران آسیب پذیر در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در چهارمین جشنواره تجلیل از دختران برتر استان قم که به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت با حضور دختران نخبه و برتر استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: امروز باید فارغ از مرزبندی‌های جنسیتی، نسلی را پرورش دهیم که در حوزه‌های مختلف زمینه رشد و بالندگی کشور را محقق سازد.

وی با تأکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی زمینه بسیار خوبی برای تحصیل دختران قمی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی فراهم شده است، گفت: دختران ما از آگاهی و دانش بسیار خوبی برخوردار هستند.

استاندار قم با بیان اینکه امروز شاهد افزایش چشمگیر حضور دختران در دانشگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: به جهت کیفی نیز نقش بانوان در پیشرفت‌های علمی شگرف می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی کمبودهای دختران در استان قم عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری قم در این راستا توسعه پارک‌ها و فضاهای تفریحی و ورزشی مختص بانوان را در دستور کار دارند.

https://media.mehrnews.com/d/2020/06/25/4/3485293.jpg

سرمست افزود: زندگی در این شهر در همه جوانب زندگی مردم قم تأثیرگذار می‌باشد و بعد از انقلاب اسلامی زمینه خوبی برای تحصیل دختران قمی در دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی فراهم شده است و دختران از آگاهی و دانش بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید حمایت اجتماعی از دختران آسیب پذیر در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، گفت: قربانیان برخی آسیب‌ها و خشونت‌های اجتماعی زنان هستند و در همین راستا بایستی حمایت‌های اجتماعی از دختران و زنان داشته باشیم.

برنامه ریزی برای واگذاری پست‌های مدیریتی به بانوان

استاندار قم گفت: در چنین مراسمی می‌توانیم استعدادهای نهفته دختران را شناسایی کرده و پرورش دهیم ولی این برنامه‌ها نباید منحصر به دخترانی که در صحنه هستند باشند.

وی افزود: در زمینه برنامه ریزی برای دختران و زنان جامعه تأکید داریم از ظرفیت خود بانوان استفاده شود و نباید در عزل و نصب‌ها برخورد جنسیتی وجود داشته باشد.

سرمست عنوان کرد: در برنامه ریزی ۵ ساله دولت برای واگذاری پست‌های مدیریتی بر استفاده از ظرفیت بانوان تأکید شده است و امروز باید فارغ از مرزبندی جنسیتی نسلی را پرورش دهیم که در حوزه‌های مختلف زمینه رشد و بالندگی کشور را محقق کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل مجامع مشورتی در زمینه‌های گوناگون از جمله نخبگان جوان در دستور کار است، گفت: باید اندیشه‌های جوانان در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شود.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر