19 دی: رئیس سازمان امداد ونجات هلال‌احمر با اشاره به اینکه تیم های سحر این جمعیت در مناطق زلزله زده هرمزگان در حال خدمت‌رسانی هستند، از اسکان بیش از ۷۵۰۰ نفر و تداوم کمک رسانی به حادثه‌دیدگان با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها خبر داد.
به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله زده گفت: تاکنون ۸۸۷ دستگاه چادر امدادی، یک هزارو ۳۵۶ تخته موکت، هزار قرص نان، ۲ هزار و ۷۱۷ بسته غذایی، ۶ هزار و ۱۲۶ بطری آب معدنی و ۲ هزار قوطی کنسرو برنج بین آسیب دیدگان زمین لرزه توزیع شده است.
وی افزود: از لحظه وقوع زمین لرزه تا به امروز، ۳۰ منطقه روستایی و شهری شامل کوشک، کنخ، برکه سفلین، سایه خوش، گاومیری، چاه دراز، تنگ سیم، دوآب، باسعیدو، کنار سیاه، دولاب، چاه شرقی، گوران، دور بینی، کانی، لافت، حشم حودو، دژکان، کلاتو، حنادان، تنب گرو، نرمستان، چاه دیگی، دم گز و بنو مورد ارزیابی و پایش دقیق قرار گرفته است تا میزان خسارت ها برآورد شود و به متاثرین احتمالی از زمین لرزه در حوزه مختلف کمک رسانی شود.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این حادثه، خانه های هلال جمعیت نیز وارد عرصه شده و امدادرسانی های لازم را انجام داده اند و با تمام توان توزیع اقلام را در دستور کار دارند. تخریب منازل روستایی بیشتر در مناطق نزدیک به کانون زلزله شامل روستای سایه خوش، دژکان، دوآب، کنخ، نرمستان و کوشک بوده و ۱۰ نیروی تیم های سحر نیز در مناطق زلزله زده مستقر شده وو خدمات حمایت‌های روانی از حادثه‌دیدگان را ارائه می‌دهند.
ولی پور تصریح کرد: تا امروز، یک هزار و ۸۸۷ خانوار که شامل ۷ هزار و ۵۴۸ نفر می شدند در محل های معین اسکان اضطراری داده شده و تمامی اقلام مورد نیاز در اختیار آن ها قرار گرفته است. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار متاثرین از زلزله خواهد بود تا تمامی نیازهای آن ها را برطرف کند.
بامداد شنبه گذشته - یازده تیر ۱۴۰۱ - دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان در بندر خمیر و بندر لنگه این استان را لرزاند که در این حادثه ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.
براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :