19 دی: وزیر امور خارجه گفت: ایران از ثبات و امنیت ازبکستان حمایت می‌کند و سلب امنیت و خدشه‌دار شدن وحدت این کشور را قابل پذیرش نمی‌داند.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه سه شنبه شب در تماس تلفنی با «ولادیمیر اماموویچ نوروف» سرپرست وزارت خارجه جمهوری ازبکستان، در خصوص مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.
وی در این گفت‌وگو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت در کشور ازبکستان حمایت می‌کند و سلب امنیت و خدشه‌دار شدن وحدت ازبکستان را قابل پذیرش نمی‌داند.  
وزیر امور خارجه افزود: با اراده و تلاش دو طرف، روابط دو جانبه بین ایران و ازبکستان در حال گسترش و توسعه است.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور در روند توسعه روابط، از سفر رئیس مجلس کشورمان به ازبکستان در آینده نزدیک خبر داد.
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان نیز در این گفت‌ وگو ضمن قدردانی از مواضع اصولی کشورمان در خصوص تحولات اخیر در ازبکستان و حمایت از وحدت در این کشور تصریح کرد: فرآیند اصلاحات قانون اساسی آغاز شده و رئیس جمهور میرضیایف در این باره با مردم ازبکستان گفت وگو کرده است.
ولادیمیر نوروف روند توسعه همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد سفر آتی رئیس مجلس کشورمان به ازبکستان موجب توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :