19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با گردوخاک، تندباد لحظه‌ای و تقویب بارش‌های رگباری طی امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرقی و غرب کشور خبر داد .
«امین حسین نقشینه» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار ایرنا گفت: در پنج روز آینده برای جنوب سیستان‌و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعت‌ها رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم. 
وی افزود: احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر وزش باد و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در پرواز و کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده نیز در این مناطق وجود دارد.
نقشینه اضافه‌کرد: دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد شد و رگبار و رعد و برق را روی دریا هم خواهیم داشت. پیش بینی شده است که ارتفاع موج می‌تواند به ۲ تا ۳ متر هم برسد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در ساعت بعد از ظهر روی ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.
نقشینه گفت: همچنین در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، نقاطی از استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب و غرب و جنوب کشور، باد و گرد و خاک پیش‌بینی کرده‌ایم.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. در مناطق جنوبی استان تهران احتمال باد و گرد و خاک و روی ارتفاعات تهران هم رشد ابر و بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.
وی در پایان افزود: بیشینه دمای تهران، امروز ۳۲ و فردا ۳۳ و پس‌فردا هم به ۳۵ درجه خواهد رسید. کمینه دما هم ۱۹ درجه خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :