19 دی: معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: بانک‌های دولتی، غیر دولتی و شرکت‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری در توسعه میادین نفتی به ویژه میادین نفتی مشترک اعلام آمادگی کردند.
سیدمحمد حسینی عصر پنجشنبه در همایشی به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها در گیلان افزود: اگر به سرعت اقدام نشود ممکن است دیگران از این فرصت استفاده کنند؛ ضمن اینکه این سرمایه گذار منجر به ایجاد رقابت بین شرکت ها و موسسات داخلی خواهد شد و از هدر رفت سرمایه به سوی دلالی جلوگیری می شود.
وی جلوگیری از دلالی و رشد نقدینگی را مزیت سرمایه گذاری داخلی در حوزه پروژه های ملی همانند نفت و پتروشیمی دانست و گفت: به طور حتم این اتفاق به سمت تولید هدایت شده و فرصت شغلی ایجاد کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به استقراض های متعدد از بانک ملی پیش از دولت سیزدهم افزود: اکنون دولت بدون استقراض، کسری بودجه، رشد نقدینگی در کشور در حال منفی شدن است.
حسینی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کشور گفت: ایران یکی از کشورهای جهان با بیشترین همسایه است که جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری را در همسایگی خود دارد و یک ظرفیت خوبی برای ترانزیت است. 
وی اظهار داشت: سال گذشته از طریق ترانزیت ۱۱.۵ میلیون تن ترانزیت کالا از خاک کشور ما انجام شده اما امسال فقط در یک قلم روسیه درخواست ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا را  از کشورمان دارد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه عده ای ماموریت دارند مردم را ناامید کنند، گفت: تغییر ریل انجام شده  و مردان و زنان باید  آستین همت را برای پیشبرد امور بالا بزنند.
حسینی با بیان اینکه دولت شبانه روز برای بهبود شرایط تلاش می‌کند، گفت: زمینه و شرایط بهتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش دارد تا شرایط زندگی برای مردم آسان تر و تحولی ایجاد شود و از رکودخارج شویم، افزود:رئیس‌جمهور روحیه جهادی و انقلابی دارد و این روحیه باید در تمام مدیران و دهیاران باشد تا سرمایه اجتماعی نظام افزون شود و کم کاری ها و مشکلاتی که از گذشته ایجاد شده را جبران کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :