19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در برخی استان‌های واقع در نوار شرقی، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب، غرب و جنوب کشور در ساعاتی از روز وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در پنج روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های فارس و کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
به گفته ضیاییان دریای عمان و تنگه هرمز نیز تا روز دوشنبه مواج است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۰ تیرماه) آسمانی صاف در بعضی ساعات وزش باد و در اواخر وقت وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک با حداقل دمای ۳۰ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۸ و ۱۹ تیرماه) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل، زنجان و شهرکرد با دمای ۱۳و ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :