19 دی: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عنوان فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی مشخص و در قالب فهرستی به مدارس ارسال شده است گفت: شهریه فوق‌برنامه‌ها از صفر تا ۳۸ درصد شهریه مصوب ثابت مدرسه است.
احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درپاسخ به پرسشی پیرامون میزان و جزئیات فوق برنامه مدارس غیردولتی اظهار کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده است، کمترین شهریه مصوب ثابت مدارس غیردولتی، چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است که در سامانه مشارکت‌ها برای هر مدرسه مشخص شده و ثبت‌نام‌ها بر همین اساس در حال انجام است.
وی افزود: سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام شده نخواهیم داشت. 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، عنوان فوق برنامه‌ها نیز مشخص و  در قالب فهرستی به مدارس ارسال شده است گفت: بر این اساس شهریه فوق‌برنامه‌ها از صفر تا ۳۸ درصد شهریه مصوب ثابت مدرسه است. فوق برنامه‌ها متناسب با برنامه‌ها و شاخص‌های اعلامی باید باشد. مدارس می‌توانند با همکاری و هماهنگی اولیای دانش آموزان از فهرست ارسالی برنامه‌هایی را انتخاب و اجرا کنند که هم می‌تواند فوق برنامه آموزشی و هم پرورشی باشد. 
محمودزاده درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام در مدارس غیردولتی نیز عنوان کرد: تیم‌های کارشناسی ما تشکیل شده است و بازرسان به مدارس اعزام می‌شوند و بر روند ثبت‌نام‌ها نظارت دارند. تا کنون گزارش منفی به دست ما نرسیده است. با توجه به اینکه در تعیین شهریه سال تحصیلی آتی نظر موسسان را لحاظ کرده بودیم و بر مبنای عملکرد مدارس بود، از موسسان خواستیم همین عدد نهایی را مدنظر داشته باشند و احساس می‌کنیم امسال شهریه متناسب با توافقات ما باشد.
وی ادامه داد: با این حال اگر مدرسه‌ای مرتکب تخلف شود و گزارشی به دست ما برسد حتما بررسی کرده و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :