19 دی: در قالب پویش نذر قربانی و به نیت سلامتی امام زمان (عج)، ۳۰ هزار راس دام در سراسر کشور برای کمک به نیازمندان ذبح شد.
به گزارش کمیته امداد، مراسم نذر قربانی به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عج) با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
رئیس کمیته امداد در این مراسم با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و عید سعید قربان گفت: برگزاری مراسم نذر قربانی به صورت همزمان در سراسر کشور ارزشمندی است که با مشارکت خیران گرانقدر انجام می‌شود.
بختیاری با اشاره به سابقه برپایی نذر قربانی در کمیته امداد، افزود: انجام قربانی در عید قربان مزین به نام امام زمان (عج) برای کمک نیازمندان انجام می‌شود.
وی به اهمیت رسیدگی به نیازمندان در روایات و احادیث اشاره کرد و ادامه داد: رزمایش همدلی در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حرکت بزرگی بود که در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند انجام شد.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در مراسم نذر قربانی در استان قم حدود هزار راس گوسفند قربانی می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته در کل کشور ۲۴ هزار دام سبک و سنگین قربانی و میان نیازمندان توزیع شد که برای امسال ۳۰ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.
وی از همراهی بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در طرح نذر قربانی خبر داد و تاکید کرد: گوشت قربانی با رعایت موازین بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :