19 دی: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی بانوان در دستور کار این معاونت است و با نگاه ویژه دنبال می‌شود.
انسیه خزعلی روز یکشنبه در نشست بانوان نخبه و کارآفرین خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: طرح مهارت‌آموزی و مهارت‌یابی در راستای هویت‌یابی دختران یکی از این طرح‌هاست که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ و در کشور اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه فراخوانی برای ایده دختران ۱۲ تا ۱۸ سال اعلام شده است گفت: طرح‌های کسب و کار در حوزه بانوان نیازمند توجه است لذا باید موانع رفع و صدور مجوزها تسهیل شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به توجه استاندار خراسان جنوبی به حوزه زنان و خانواده ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد که بانوان و توانمندسازی آنان از اولویت‌ها در استان خراسان جنوبی است.
وی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در بیرجند را که امروز افتتاح شد، اقدامی خوب ارزیابی کرد و گفت: برای ارایه توانمندی‌های بانوان و بازاریابی محصولات تولیدی آنان نیازمند اقدامات بیشتری در سطح کشور هستیم.
خزعلی با بیان اینکه طرح‌های حوزه بانوان در تخصیص اعتبار معمولا با نگاه ویژه دیده می‌شود افزود: توجه به مشاوره‌های پیش از طلاق نیز ضروری است و باید سبک زندگی و نوع ارتباط با خانواده‌ها در این مشاوره‌ها مورد توجه باشد.
وی عنوان کرد: طرح مشاوره زوجین در چهار سال اول زندگی اجرایی می‌شود به این صورت که مشاوره سال اول رایگان و سال دوم و سوم برای دهک‌های پایین رایگان خواهد بود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تغییرات در فرهنگ و آداب و رسوم، لزوم مشاوره‌های اجباری برای ازدواج در سنین پایین و رصد زندگی آنان لازم است.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هر طرحی در این حوزه ارایه شود، مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.
خزعلی گفت: معادن موجود در استان خراسان جنوبی ظرفیت خوبی است که کشف، استخراج و فرآوری آنها اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید زیادی بر استفاده از توانمندی بانوان در حوزه‌های مدیریتی دارد یادآور شد: استفاده از بانوان در بخش‌های مدیریتی با توجه به تخصص‌هایی که وجود دارد ضروری است لذا باید ظرفیت‌ها شناسایی و معرفی شود تا بتوان از آنها استفاده کرد.
معاون رئیس جمهور گفت: البته توانمندی در راستای اجرای عدالت مورد توجه است تا کارها به افراد توانمندتر سپرده شود.
وی همچنین برای تامین دستگاه سونوگرافی مورد نیاز بیمارستان‌های استان قول مساعد داد و افزود: در اعتبارات سال جاری یا سال آینده درخواست‌های حوزه بانوان استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :