19 دی: سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: نام کسانی که به مسابقات اعزام می‌شوند همراه نمی‌گذارم. هیچ فرد اضافی در این کاروان نداریم.
«اصغر رحیمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری پیرامون بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: ۲۵ بهمن به‌عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شدم. پیش از من هادی ساعی این سمت را برعهده داشت ولی چون به ریاست فدراسیون تکواندو رسید این مسئولیت به من واگذار شد. البته از او خواستم در کنار ما باشد.
وی افزود: متأسفانه کمیته برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی به‌هیچ‌عنوان حرفه‌ای نیست. مجبور شدیم چندین‌بار ارتباط را با آنها قطع کنیم. حتی به ما ابتدا گفتند جودوی ایران نمی‌تواند شرکت کند. کمیته برگزاری مسابقات گفت فدراسیون جهانی جودو باید موافقت کند. در نهایت فدراسیون جهانی جودو موافقت خود را با حضور جودوی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی اعلام کرد.
سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی تصریح کرد: هندبال زنان ایران را حذف کرده بودند اما یک روز مانده به قرعه‌کشی مسابقات درخواست کردیم که این تیم در مسابقات حاضر شود. در نهایت با بنگلادش مذاکره شد و این کشور از مسابقات هندبال زنان کناره‌گیری کرد تا تیم ایران در مسابقات حاضر شود.
رحیمی گفت: چالش بعدی ما محدودیت سهمیه‌ها بود. در بازی‌های کشورهای اسلامی تنها ۲۵درصد ورزشکاران، سهمیه همراه دادند. ترکیه قطعاً در این رقابت‌ها اول خواهد شد اما نباید به همراهی متوسل شود. ما سومین کاروان به لحاظ تعداد ورزشکار هستیم. ترکیه روی رشته‌های ورزشی که در آنها قوی هستیم دست گذاشته و آنها را حذف کرده است. رشته‌هایی هم اضافه کرده که اصلاً در آنها فعالیتی نداریم.
وی در واکنش به مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی و چگونگی اعزام نفرات به مسابقات گفت: درباره ۲ رشته هندبال و کشتی، با کمیته برگزاری مسابقات وارد مذاکره شدیم. تغییر زیادی نخواهیم داشت و اگر تغییری باشد آن را به کمیته برگزاری اعلام خواهیم کرد.
سرپرست کاروان ایران درباره همراهان کاروان گفت: اسم این افراد را همراه نمی‌گذارم. نفراتی اعزامی بسیار محدود است. نفر اضافی در کاروان نداریم. مدت مسابقات ۱۲ روز است و نفرات اعزامی را به ۲ گروه تقسیم کردیم و هر گروه ۶ روز در مسابقات حضور خواهند داشت و کسی را نداریم که هر ۱۲ روز در مسابقات حضور داشته باشد. حتی برای تیم رسانه‌ای نیز همین اقدام را انجام دادیم. اعضای هیات اجرایی و برخی از معاونان وزارت ورزش در مسابقات حضور خواهند داشت.
رحیمی در خصوص نفرات حاضر در رژه، نام و لباس کاروان افزود: تلاش ما این است که اکثر رشته‌ها و به‌خصوص رشته‌های تیمی در رژه حضور داشته باشند. با نفرات کامل در افتتاحیه حاضر خواهیم شد. نام کاروان «پیامبر اعظم» به‌منظور تقویت وحدت اسلامی است. شعار کاروان «ایران سرفراز» است و پرچمدار کاروان را هم جلسه ستاد بازی‌ها انتخاب خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :