19 دی: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که در پوشش برنده شدن در قرعه‌کشی اینترنتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبرداد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره این پرونده گفت: مدتی قبل یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و به ماموران اعلام کرد که چندی پیش فردی با تلفن همراهش تماس گرفته و با معرفی خود به‌عنوان مجری یک برنامه اینترنتی و ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو در فضای مکالمه اقدام به فریب وی کرده و به شاکی گفته که برنده یک قرعه‌کشی شده است. در ادامه نیز متهم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که محتوای پیامکی را که برایش ارسال می‌شود، در اختیار آنان قرار دهد و شاکی نیز این اطلاعات را در اختیار وی قرار داده و دقایقی بعد متوجه شده که موجودی از حساب بانکی‌اش خالی شده است.
گودرزی با بیان اینکه پس از استماع اظهارات شاکی رسیدگی به موضوع در دستورکار متخصصان پلیس فتا قرار گرفت، گفت:‌ ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی و روش‌های سایبری اقدام به شناسایی متهم کرده و مخفیگاه این فرد را در جنوب تهران مورد شناسایی قرار دادند. در همین راستا نیز هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شده و ماموران در عملیاتی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند. 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام بازرسی از متهم دستگیر شده، اظهارکرد: متهم در جریان بازجویی‌ها و مواجهه با ادله دیجیتال به جرم خود اقرار کرد. در همین راستا نیز برای این فرد پرونده‌ای تشکیل داده شده و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات برای کشف دیگر جرائم ارتکابی احتمالی از سوی این فرد ادامه دارد.
وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که به هیچ عنوان فریب چنین تماس‌ها و پیام‌هایی را نخورده و بدانند که برای دریافت جایزه هیچ نیازی به ارائه اطلاعات خصوصی و بانکی وجود ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :