19 دی: سخنگوی دولت گفت: به هیچ عنوان قصدی برای دخالت در مسایل فوتبال نداریم و حضورمان فقط به دلیل درخواست مسئولان فدراسیون و جهت حمایت و پشتیبانی است.
علی بهادری جهرمی در واکنش به صحبت‌های خداد عزیزی و بحث دخالت دولت در ورزش افزود: به هیچ عنوان قصد ورود در مسایل و حوزه فنی فوتبال را نداشته و نداریم و قرار است در صورت نیاز و درخواست دوستان در فدراسیون فوتبال به عنوان حامی و پشتیبان تیم ملی را همراهی کنیم.
وی ادامه داد: رئیس سابق فدراسیون فوتبال و همچنین سرپرست کنونی فدراسیون درخواست هایی از دولت برای حمایت از تیم ملی داشتند، طبیعتاً تیم ملی برای همه ما مهم است و پیروزی این تیم در فضایی مانند جام جهانی اهمیت بسیاری دارد و ما هم برای هر نوع حمایت اعلام آمادگی کردیم و جلسه‌ای هم در این خصوص برگزار شد که این حمایت ها شکل بگیرد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت پیش از این اعلام کرده است و بازهم اعلام می‌کند که برای حمایت از تیم ملی برای حل هرگونه مشکل پیش روی این تیم همچون بازی‌های تدارکاتی، سفرهای مورد نیاز و برگزاری اردوهای آماده‌سازی آمادگی دارد. 
وی گفت: دولت نه ورودی در حوزه تخصصی فنی فوتبال دارد و نه وقتی برای آن، چراکه با کثرت مشکلات و دغدغه های به ویژه اقتصادی مردم روبرو است. اینکه این ادعا از کجا مطرح شده است را نمی دانم. البته یک نکته کلیدی وجود دارد که بخش های مختلف مردم نکات و دغدغه های خود را در قالب نامه، مراجعات و یا دیدارهای شخصی با من مطرح می‌کنند و من هم در دیدار با رئیس و سرپرست فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش این دغدغه ها را به دوستان منتقل کرده‌ام. وزیر ورزش هم به اردوی تیم ملی رفت و دیداری هم با رئیس فدراسیون فوتبال داشت تا اگر نیازی به حمایت های دولت وجود دارد این حمایت‌ها انجام شود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان تصریح کرد: موضوعاتی درباره حل مسائل تیم ملی به ویژه پشتیبانی‌های مالی و یا رایزنی‌ و تعاملات بین‌المللی بازی‌های تدارکاتی نیز مطرح شده که طبیعی است کشورهای هدف برای انجام این بازی‌ها نیز باید توسط خود تیم ملی و فدراسیون فوتبال انتخاب شود و دولت در این حوزه نیز دخالتی ندارد و فقط حمایت کننده هستیم.
او تاکید کرد: بدون شک در این حوزه خود فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیر خواهد بود و طبیعی است که خود فدراسیون نیز پاسخگوی تصمیم‌هایی که می‌گیرد باید باشد. ما فقط به عنوان حامی و حمایت کننده کنار تیم هستیم و این حمایت را ادامه خواهیم داد تا اگر لازم باشد از فرصت‌های موجود بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :