19 دی: ملی پوش فوتبال ایران گفت: اختلاف نظر در تیم ملی وجود دارد اما این مسله موجب دودستگی نخواهد شد و مردم بدانند همه ما به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی خواهیم بود و جای نگرانی نیست.
سردار آزمون با تاکید اینکه همیشه اختلاف نظر در تیم ملی بوده و بازهم خواهد بود افزود: این اختلاف نظرها ایرادی ندارد و ما همه با هم دوست هستیم و من شب گذشته با کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی هم حرف زدم و ما خیلی دوستان صمیمی هستیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد. 
وی افزود: مردم خیال شان راحت باشد که در جام‌جهانی و بازی های دوستانه همه تلاش خود را می‌کنیم. همه باید در بازی‌های جام‌جهانی و دیدارهای دوستانه برای این کشور بجنگیم تا دل مردم را شاد کنیم. وقتی من استوری گذاشتم به عنوان بازیکن تیم ملی وظیفه داشتم از تیم کشورم حمایت کنم و همین کار را هم کردم. دوستانی هم که استوری دیگری را گذاشتند دوستان صمیمی من هستند و اگر مشکلی باشد رو در رو صحبت می‌کنیم و بهتر است اینجا چیزی نگوییم و این یک مساله خانوادگی است که بین‌ خودمان حل می‌کنیم.
آزمون در واکنش به این سئوال که به نظر می‌رسد پیام منتشر شده او درباره حمایت از کادرفنی بوده اما بازیکنان دیگر چنین نظر و اعتقادی نداشتند یادآور شد: خیلی از بچه‌ها از این استوری ناراحت شدند. وقتی هم با طارمی و انصاری‌فرد صحبت کردم خیلی ناراحت بودند. در تیم ملی به دنبال منافع شخصی نیستیم و وظیفه داریم هر مربی که باشد تا لحظه آخر بجنگیم و از او حمایت کنیم.
وی اضافه کرد: من امروز ۸ سال است که بازیکن ثابت تیم ملی هستم و حق حرف زدن دارم. وظیفه‌ام این بود که از تیم ملی حمایت کنم و هیچ کار بدی انجام ندادم. می‌گفتند رابط من با آن شرکت طرف قراردادم ایجنت اسکوچیچ است اما اصلا این فرد را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه کسی ایجنت او است.
آزمون گفت: می‌دانم این افراد از کجا خط می‌گیرند و به چه دلیل این کار را انجام می‌دهند. من هیچ موقع از حرف زدن و اینکه درباره من چه می‌گویند، نمی‌ترسم. من نمی‌خواهم خودم را به مردم ثابت کنم، جایگاهی که بین مردم دارم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. و مردم من را خوب می‌شناسند. همیشه حرف منطقی و راست را زده‌ام. اعتقادم این است که نباید به خودم و مردم دروغ بگویم.
مهاجم بایرلورکوزن تاکید کرد: صحبت‌هایی در خصوص من و کی روش مطرح شده که باید به آن اشاره کنم. مربی و سرمربی نونهالانم، من را به فوتبال معرفی کردند و همیشه اگر لازم بوده به عنوان نفر اول پیش قدم شده و کمک کرده‌ام و همیشه با آنها در تماس هستم. کی‌روش هم من را به تیم ملی آورد، من مادر و پدرم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم و هر چه دارم از آنهاست. وقتی مادرم کسالت داشت و من از تیم ملی خداحافظی کردم، در آن زمان همه گفتند بچه‌بازی درآوردم.
وی ادامه داد: در آن زمان فقط کی‌روش از من حمایت کرد و چرا نباید از او حمایت کنم؟ او مرا به تیم ملی آورد و همین الان با کی روش در ارتباط هستم. شاید در این دو ماه خیلی به هم زنگ زدیم.
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ارتباط خیلی خوبی با کی‌روش دارم اما باید حرف حق را بزنم. اگر همین الان او را بیاورند و تیم نتیجه نگیرد، می‌دانید چه قدر حاشیه ایجاد می شود؟ من به آینده فکر کردم و وظیفه داشتم از تیم ملی حمایت کنم.  الان هم امیدوارم اسکوچیچ واقعا از ما راضی باشد، او انسان مهربانی است و امیدوارم در زندگی اش موفق باشد اما کاری که ما در حمایت از اسکوچیچ کردیم اشتباه نبود.
آزمون در واکنش به نظر کمیته فنی فدراسیون فوتبال و قطع همکاری با اسکوچیچ تاکید کرد: این موضوع نهایت نامردی بود. ما که نمی‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم، یادتان هست وقتی کی‌روش خداحافظی کرد چند نفر به جز راننده‌اش به فرودگاه رفتند؟
وی افزود: اگر می‌خواهید اسکوچیچ را هم اخراج کنید با احترام این کار را کنید. از بعد انسانی که به موضوع نگاه می‌کنم این کار آخر نامردی بود. حرف من این است که قدرنشناس نباشیم. او آدمی بود که آن نتایج خوب را در بحرین گرفت و تیم ما را به جام جهانی برد. ما فرهنگی داریم که زبانزد است اما در رفتارمان درست عمل نکردیم و این اشتباه بود.
وی با اشاره به زمان باقی مانده تا آغاز جام‌جهانی افزود: چرا پیش از این همین کار را نکردیم؟ الان و در این مدت چه کار قرار است بکنیم که با اسکوچیچ نمی‌شد؟ ماندن اسکوچیچ یا آمدن کی‌روش برای من فرقی ندارد، در همین مدت کوتاه حتی اگر گواردیولا هم بیاید نمی‌تواند کاری بکند.
او در مورد مهدی طارمی هم تصریح کرد: من به او خیلی احترام می‌گذارم، او جزو افرادی بود که واقعا مرد است و پای حرفش ایستاد. مثل خیلی‌ها ادا درنیاورد که بخواهد درمورد اسکوچیچ نظری بدهد و دو هفته بعد حرفش را برگرداند. ما مرد به دنیا آمدیم و باید مرد هم از دنیا برویم. بازیکنی داریم که ادعا دارد، اما این درست نیست. از همه جا او را بیرون می‌کنند اما ادعا دارد از همه بهتر است. زمانی که من به وسیله کی‌روش خط خوردم گفتم حق من نبود که بروم چون بد بودم و می‌روم تلاش می‌کنم و برمی‌گردم. شما هم با خودتان رو راست باشید و واقعیت‌ها را قبول کنید.
آزمون در خصوص اتفاقات اخیر فوتبال گفت: همه دوست داشتیم بدانیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است، جستجو می‌کردیم تا ببینیم چه می‌شود اما کمیته فنی تصمیم خودش را گرفت و اسکوچیچ رفتنی شد. الان نمی‌دانیم چه چیزی درست است و چه چیزی غلط است. این اختلاف نظرها دو دستگی ایجاد نمی‌کند و مردم را نگران نکنید. تیم ملی نظم دارد و اگر حتی فردی بخواهد این نظم را به هم بریزد خود ما جلوی او را می‌گیریم. هر تصمیمی باشد من به عنوان یک بازیکن وظیفه دارم انجام دهم اما خواهشم این است که اگر قرار است اسکوچیچ برود با احترام این کار را انجام دهیم. 
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: یک بازیکن داشتیم که از زبان ما حرفی را مطرح کرد و بدون شک این مساله را بین خودمان حل خواهیم کرد. در این شرایط و زمانی که تا جام جهانی داریم تیم نیازمند آرامش و امنیت است و نباید این مساله را بزرگ کنیم. ما برای جنگ و دفاع از پرچم ایران هستیم و به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی و ایران هستیم. من فقط یک حرف دارم و آن این است که همه از تیم ملی حمایت کنند. 

  • نویسنده :
  • منبع :