سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۴۶۹ مورخه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ با عنوان «گرانی همچنان بیداد می‌کند» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

علیرغم سخنان و وعده‌های مسئولان کشور مبنی بر اینکه اجناس نبایستی گران شود در این رابطه حتی وزیر دادگستری گفته بود که قیمت اجناس باید بر مبنای قیمت‌های ۳۱ اردیبهشت باشد ولی مردم آنچه که با آن روبه‌رو می‌شوند گرانتر شدن اجناس بعد از همین وعده و وعیدها است. وزیر دادگستری گفته بود: قیمت کالاهای گروه دوم (گروه نظارت پسینی هستند که شامل چندین هزار کالاست.) باید بر اساس قیمت ۳۱ اردیبهشت باشد و تولیدکننده‌ها و واردکنندگان تا ۱۰ تیرماه فرصت دارند تا قیمت کالاهای خود را به قیمت ۳۱ اردیبهشت آن کالا که خودشان اعلام کردند، برسانند. وی با تأکید بر اینکه قیمت‌ها باید به ۳۱ اردیبهشت برگردد، ادامه داد: تولیدکننده‌ها و واردکنندگان باید قیمت کالاها را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.
بیش از ۱۰ روز از مهلت وزیر دادگستری گذشته است، قیمت‌ها نه تنها به تاریخ ۳۱ اردیبهشت برنگشت، بلکه رسماً روغن و تخم مرغ و مواد شوینده و ده‌ها قلم دیگر گرانتر هم شدند در بازار غیررسمی که بماند.. البته این واکنش منفی به سخنان مسئولین چیز تازه‌ای نیست
اولین بار که سال گذشته بخش قابل توجهی از داروها گران شدند رئیس جمهور دستور داد به قیمت اول برگردند. قیمت آنها نه تنها برنگشت بلکه وزیر بهداشت و درمان بر آن صحه هم گذاشت. دقیقاً کاری که در خودروسازی هم تکرار شد.
رئیس جمهور در آخرین گفتگوی خبری با بیان اینکه ارز ترجیحی را از دارو حذف نکردیم گفت دارو گران نمی‌شود ولی باز هم گران و گران‌تر شد دیروز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم اظهار داشت: این که فکر کنیم قیمت دارو افزایش پیدا نمی‌کند شدنی نیست. قطعاً قیمت دارو بازهم افزایش خواهد یافت.
امروز وزیر اقتصاد و دارایی در رابطه با تورم خانمان برانداز موجود گفت: امیدواریم با مصوبات ستاد اقتصادی دولت در تیرماه شاهد کاهش نرخ رشد تورم باشیم و در ماه‌های آینده نیز تورم را به‌صورت پلکانی کنترل کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :