19 دی: مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند، سفر بایدن به فلسطین اشغالی با انتشار بیانیه‌ای مشترک با رژیم صهیونیستی همراه خواهد بود که در آن مواضع مشترک دو طرف در قبال برنامه هسته‌ای ایران مطرح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه سفر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به منطقه مدعی شدند، سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی به امضای بیانیه مشترکی موسوم به «بیانیه اورشلیم» در زمینه همکای استراتژیک آمریکا-اسراییل خواهد بود که در برگیرنده موضوع ایران نیز می‌باشد.
یک مقام رسمی مدعی شد که این بیانیه مشترک «موضعی بسیار صریح و متحد در قبال ایران، برنامه هسته‌ای آن و آن چه تجاوزات ایران در منطقه خوانده شده، اتخاذ می‌کند و دو طرف[آمریکا و رژیم صهیونیستی] را نسبت به به کارگیری تمامی عناصر قدرت ملی‌شان در قبال تهدید هسته‌ای ایران متعهد می‌سازد.»
به گزارش ایسنا، جو بایدن در اولین سفر خود به غرب آسیا قرار است در روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه با ورود به فلسطین اشغالی و دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و سپس تشکیلات خودگردان، عصر روز جمعه راهی عربستان شود.
قرار است بایدن ضمن دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و سلطان نشین عمان) و سه کشور عراق، اردن و مصر در شهر جده شرکت کند.
بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن در سفر خود به اراضی اشغالی ضمن دیدار با مقامات کنونی رژیم صهیونیستی و انجام دیدار شخصی‌ با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، دیدار چهار جانبه‌ای نیز با یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نارندرا مودی، نخست‌ وزیر هند و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات داشته باشد.
از تحلیل های منتشر شده در مورد این سفر این گونه استباط می شود که با توجه به برخی از تحولات بین المللی، احتملا آمریکا خواب های جدید و بعضا آشفته‌ای برای خاورمیانه دیده است، خواب هایی که اثرات منفی تحقق آنها کل منطقه را درگیر خواهد کرد و در این راستا هوشیاری تهران برای کاهش تنش‌های خود با کشورهای منطقه و مدیریت مناسب اثرات این خواب‌های آشفته بر منافع ایران در منطقه دارای اهمیت جدی و بسزایی است.

  • نویسنده :
  • منبع :