19 دی: مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که در مراسم استقبال از بایدن در فرودگاه بن‌گوریون حضور یافته بودند، موضع‌گیری علیه ایران را محور صحبت‌های‌شان قرار دادند.
اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم استقبال از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا عنوان کرد شد: سفر بایدن سفر صلح از اسرائیل تا عربستان است. این سفر عمق روابط ما را نشان می‌دهد. ما چالش‌های امنیتی ایجادشده از سوی ایران که اسرائیل و همسایگانش را تهدید می‌کند، بررسی می‌کنیم.
همچنین یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی گفت:‌ ما با رئیس جمهور آمریکا در مورد مسائل امنیتی گفت‌وگو خواهیم کرد. ما همچنین به گفت‌وگو درخصوص تشکیل ائتلافی جدید به منظور توقف حرکت ایران به سمت دست‌یابی به سلاح اتمی خواهیم پرداخت.
جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به اراضی اشغالی گفت: مایه افتخار است که اینجا بین دوستانم در اسرائیل حاضر شده‌ام. روابط ما با اسرائیل بسیار قوی‌تر و عمیق‌تر از قبل است و ما در تلاش برای تقویت سامانه‌های دفاعی از جمله سامانه گنبد آهنین خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، اظهارات درخصوص دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به کارگیری تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پیش‌تر در آستانه سفر به منطقه گفته بود، دولت او به «افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران ادامه خواهد داد تا آماده بازگشت به توافق شود.»
اخیرا آمریکا و ایران با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا مذاکرات برجامی غیرمستقیمی در قطر برگزار کردند که در بر دارنده نتیجه ملموسی برای طرفین نبود.

  • نویسنده :
  • منبع :