19 دی: سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (پی.آی.ای) با هدف تقویت گردشگری مذهبی با جمهوری اسلامی ایران قرار است پرواز مستقیم از «لاهور» به «مشهدمقدس» را در برنامه‌های ثابت پروازهای خارجی خود قرار دهد.
روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) از آمادگی خود برای آغاز پروازهای مستقیم از لاهور مرکز ایالت پنجاب به شهر مقدس مشهد و بالعکس خبر داد.
این سازمان افزود: پس از برقراری پروازهای مستقیم از این کشور به نجف اشرف و دمشق، اکنون پرواز مستقیم از لاهور پاکستان به شهر مشهد ایران برای تقویت گردشگری مذهبی در برنامه پروازهای ثابت خارجی این شرکت قرار خواهد گرفت.
سازمان پی آی ای اعلام کرد: به زودی مسیر جدید توریسم مذهبی به مقصد شهر مشهد از مبدا لاهور راه‌اندازی خواهد شد.
اوایل دی‌ماه سال گذشته سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان پس از یک وقفه ۵ ساله، پرواز مسافربری لاهور به مشهد را به صورت آزمایشی آغاز کرد که با استقبال فراوان از سوی جامعه گردشگری، زائران و نهادهای تجاری همراه شد.
لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به 'قلب فرهنگی' این کشور مشهور است، لذا از سرگیری این پروازها می‌تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد.
علاوه بر این اواسط دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز پرواز مستقیم مشهد - کراچی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با فرود یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هما در فرودگاه بین المللی شهر کراچی برقرار شد.





  • نویسنده :
  • منبع :