19 دی: فرمانده مرزبانی کشورمان از کشف بیش از یک تن و ۱۹۲ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبرداد.
سردار احمدعلی گودرزی دراین‌باره گفت: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرزی و برخورد با قاچاق موادمخدر در مرزهای کشورمان، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه از فعالیت یک باند قاچاق در منطقه مرزی مطلع شده و با برنامه‌ریزی عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 
وی با بیان اینکه با تایید گزارش واصله انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر در دستورکار مرزبانان قرارگرفت، گفت: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، مسیرهای تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور به دست آمد و چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار داده و توانستند محموله بزرگ موادمخدر را کشف و ضبط کنند.
گودرزی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله دو دستگاه خودرو وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و با تنگ دیدن عرصه برای خود اقدام به رها کردن خودروهای حامل موادمخدر کرده و از محل متواری شدند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو، یک تن و ۱۹۲ کیلو و۵۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۵۵۹ کیلوگرم حشیش، ۵۶۷ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و ۶۵ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین را به همراه یک دستگاه بی‌سیم دستی کشف و ضبط کنند.
به گفته فرمانده مرزبانی انتظامی کشور شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزداران قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :