19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه چیزی به نام قفل کودک نداریم، اظهار داشت: دسترسی به محتواهای غیر اخلاقی و خشونت آمیز خط قرمز ایران است.
عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره موضوع قفل کودک، افزود: وجود محتواهای غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتواها باعث شد تا خانواده‌ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن بگویند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتورهای ارتباطی، سرورهایی معین کردیم تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.
وی اضافه کرد: به این ترتیب نگرانی‌ها از دسترسی به محتواهای غیر اخلاقی و خشونت آمیز که خط قرمز ایران است، برطرف شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طبقه بندی اینترنت، گفت: چیزی به نام طبقه بندی اینترنت نداریم.
وی افزود: قرار است اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار بگیرد که جزییات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌کنیم.
زارع‌پور همچنین با اشاره به پنجره واحد هوشمند گفت: روز گذشته یک دستگاه به این ۲۰ دستگاهی که قبلا به این پنجره پیوسته بودند، اضافه شد. 
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تا پایان شهریور باید همه دستگاه‌ها به این پنجره واحد بپیوندند و دست کم ۳۰ درصد خدمات خود را در این پنجره ملی ارائه دهند اما تا کنون ۲۱ دستگاه ملحق شده‌اند و ۱۵ دستگاه دیگر در نوبت قرار دارند.
 وزیر ارتباطات یادآور شد: این درحالی است که دست کم ۲۰۰ دستگاه باید در سامانه پنجره واحد ملی ملحق شوند و این میزان در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است.
وی افزود: به همین منظور هفته گذشته نامه ای برای تک تک وزرا ارسال و وضعیتشان را اعلام کردم،که چه تعداد از دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه‌ها به این سامانه پیوستند.

  • نویسنده :
  • منبع :