19 دی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با تشریح اتفاقات پس از حادثه ریزش معدن چیل آباد شهرستان اُرزوئیه طی روزهای اخیر گفت: طی یک مرحله ریزش کوه، دستور فرماندار برای تخلیه این منطقه، جان ۲۰ امدادگر ‌را نجات داد.
رضا فلاح عصر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به روند امدادرسانی در حادثه معدن روباز مذکور که ۲ کشته داشت افزود: علاوه بر دمای ۴۸ تا ۵۰ درجه، سه مرتبه ریزش کوه را حین امدادرسانی تجربه کردیم.
وی اظهارداشت: ۲ ساعت بارش تگرگ و طوفان شدید در روز جمعه گذشته را شاهد بودیم و از نکات جالب توجه پس از حادثه می‌توان به حضور خانواده متوفی در منطقه و نگرانی پدر یکی از متوفیان اشاره کرد که موجب دلگرمی و تلاش امدادگران در آن شرایط سخت بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هشت کیلومتر از ۳۰ کیلومتر مسیر معدن کوهستانی و صعب العبور بود و با تمامی این دشواری ها ساعت ۶ صبح روز دوم بیل های مکانیکی گل گهر در منطقه مستقر شدند و معادن محلی نیز برای ارسال تجهیزات حمایت کردند.
وی ادامه‌داد: پنج بیل مکانیکی بود که با سه مورد آنها به طور دائم و تمام وقت در مسیر طولانی معدن محل حادثه فعالیت می کردند، امنیت منطقه برقرار و اطلاع رسانی بموقع در منطقه را به صورت لحظه ای داشتیم.
فلاح عنوان کرد: رهاسازی یک جسد به علت گیرکردن پاها در زیر صندلی بیل مکانیکی با ابزار تخصصی سه ساعت زمان‌بر بود.
وی ابراز داشت: ۲۷ امدادگر جمعیت هلال احمر تلاش کردند تا فرد ‌متوفی بیرون آورده شد و در نهایت ضمن رضایت خانواده حادثه‌دیدگان از عملکرد امدادگران، همه مسئولان در منطقه بودند.
هزینه ۲ میلیارد تومانی هلال احمر در حادثه معدن چیل آباد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: سه روز امدادرسانی در حادثه معدن چیل آباد به‌میزان ۲ میلیارد تومان ‌برای ما هزینه داشت زیرا برخی تجهیزات رهاسازی جمعیت هلال احمر در این حادثه تخریب شد.
وی اضافه کرد: تیم های آواربرداری، آنست(زنده‌یاب) و واکنش سریع سه شهرستان ارزوئیه، بافت و مرکز استان کرمان در این حادثه فعال بودند.
به گزارس ایرنا روز پنجشنبه هفته گذشته سه نفر در حادثه ریزش معدن کرومیت روباز چیل آباد  گرفتار شدند که نفر نخست همان دقایق ابتدایی توسط امدادگران نجات یافت اما ۲ نفر دیگر در زیر آوار ماندند و جان خود را از دست دادند. پیکر این افراد روزهای جمعه و شنبه پیدا و بیرون آورده شد.

  • نویسنده :
  • منبع :