19 دی: شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، سوم مردادماه) با ۲۴ هزار و ۳۴۶ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۹۰۲ واحد کاهش به ۳۹۱ هزار و ۱۳۱ واحد و شاخص قیمت با ۵ هزار و ۳۴۴ واحد افت به ۲۳۴ هزار و ۷۹۳ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۲۰ هزار و ۹۸۸ واحد و شاخص بازار دوم ۳۹ هزار و ۴۶۰ واحد کاهش را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۶۶۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۸۵۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یه هزار و ۲۰۴ واحد،توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۶۷واحد،سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با یک هزار و ۷۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۳۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) با ۹۸۳ واحد و  صنعتی و معدنی چادرملو (کچاد) با ۸۴۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.
 لابراتوارداروسازی‌ دکتر عبیدی‌ (دعبید) با ۱۵۱ واحد، داروپخش (وپخش) با ۴۵ واحد، پارس الکتریک (لپارس) با ۲۵ واحد و سیمان کردستان (سکرد) با ۲۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)،فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو(خودرو)، پتروشیمی نوری (نوری) و گروه خودروسازی سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۳۱ میلیون و ۲۰ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۰۷ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد رسید.
در این بازار ۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۴ هزار و ۴۷۹ نوبت بود.
نمادهای بانک دی (دی)، پلیمر آریا ساسول (آریا)،داروسازی دانا (ددانا) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

  • نویسنده :
  • منبع :