سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۴۷۸ مورخه دوم مردادماه ۱۴۰۱ با عنوان «حامیان رئیسی نباید مأیوس شوند» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:


هفته گذشته خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد که موجب تأسف و نگرانی بخش قابل توجهی از اصول‌گرایان و حامیان دولت سیزدهم شد. خبر این بود: «تیراژ تولید مسکن در فصل اول امسال به پایین‌ترین میزان ۱۸ سال گذشته رسیده است، به تعبیر یکی از رسانه‌ها سردترین فصل ساخت و ساز در بهار امسال رقم خورد که به نوبه خود یک نوع رکورد محسوب می‌شود.»
البته با توجه به شرایط اقتصادی کشور و میزان درآمد دولت نمی‌توان انتظار زیادی از دولت داشت و به خاطر همین هم بسیاری به وعده‌های دولت انتقاد داشتند.
آنچه که باعث شده است تا انگشت انتقاد در این رابطه به سوی دولت نشانه برود سخنان و وعده‌های دولت مردان است که باعث افزایش انتظارات و مطالبات مردم شده است.
آقای رئیسی با الهام از مسکن مهر احمدی‌نژاد وعده کرده بود که هر سال یک میلیون واحد مسکونی خواهد ساخت اکنون بیش از یک سال از وعده رئیس‌جمهور می‌گذرد نه‌تنها خبری از ساخت و ساز نیست بلکه خبر می‌رسد انبوه‌سازان و صاحبان صنایع ساختمان هم دست از کار کشیده‌اند.
در این میان بیش از همه طرفداران آقای رئیسی با شنیدن این خبر نگران شده‌اند. آن‌ها می‌گویند دولت وعده مهار تورم و کنترل گرانی و برگشت ارزش به پول ملی را داده بود ولی آنچه در عمل پیش آمد و نتیجه برنامه‌های اقتصادی این شد که روز به روز گرانی و تورم افزایش پیدا کرد و سفره مردم کوچک و کوچک‌تر شد.
بعد از ناامید شدن از کنترل تورم، حامیان دولت امیدشان به نهضت ساخت مسکن بود که متأسفانه خبرهای امیدآفرینی از آن به گوش نمی‌رسد. دولت باید تلاش کند این امید حامیانش به یأس تبدیل نشود و الا کار مشکلی برای دوره بعد دارد.





  • نویسنده :
  • منبع :