19 دی: مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج تمتع ۱۴۰۱ از انتقال دو زائر تهرانی و قمی که در بیمارستان‌های عربستان سعودی بستری و تحت درمان بودند به تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، طاهر درودی اظهار کرد: دو زائر ایرانی که در بیمارستان‌های ملک فیصل و النور مکه بستری بوده و تحت درمان قرار داشتند پس از انجام هماهنگی‌های لازم به تهران منتقل شدند.
رئیس بیمارستان مکه با اشاره به اینکه این دو زائر خانم و از استان‌های تهران و قم به سرزمین وحی مشرف شده بودند، گفت: با انجام آخرین هماهنگی‌ها این دو بیمار با تیم پزشکی و تجهیزات و آمبولانس مجهز به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند.
درودی با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌های سعودی و بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه بیماری بستری نیست، افزود: فعالیت هیات پزشکی حج و زیارت تا خروج کامل کاروان‌های زائران ایرانی از عربستان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از ابتدای عملیات حج تاکنون ۴۶۰ نفر در بیمارستان مکه بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.  
مدیرعملیات بهداشتی و درمانی حج ۱۴۰۱ همچنین خدمات مختلف ارائه شده به زائران ایرانی در مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه از شروع عملیات حج امسال تاکنون را ۲۱۲ هزار و ۹۲۸ مورد اعلام کرد.
به گفته وی تعداد ویزیت‌ها در مطب مجموعه‌های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه ۷۱۷ هزار و ۹۵ مورد و تعداد ویزیت‌های تخصصی نیز ۱۴ هزار مورد بوده است.
وی تعداد خدمات پاراکلینیکی، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال را نیز به ترتیب ۸ هزار و ۹۷۲، ۳۵ هزار و ۲۲  و ۲ هزار و ۸۰۹ مورد ذکر کرد و گفت: ۲۰۳ مورد سونوگرافی و ۴۲۹ مورد رادیولوژی و ۶ هزار و ۴۱۲ مورد آزمایش در بیمارستان مکه در حج امسال انجام شده و واحد دندانپزشکی نیز به زائران خدمات ارائه داده است.
به گفته وی تعداد فوتی‌های حج امسال تاکنون سه نفر، دو زن و یک مرد است که نسبت به حج های قبل کاهش یافته است.
  • نویسنده :
  • منبع :